سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بازار/ چرا نکسوس 5X بهترین دستگاه میان‌رده با در نظر گرفتن قیمت خواهد بود؟


بازار/ چرا نکسوس 5X بهترین دستگاه میان‌رده با در نظر گرفتن قیمت خواهد بود؟ترنجی/ اصولاً دستگاه‌های نکسوس در هرساله با در نظر گرفتن قیمت می‌توانند یکی از بهترین انتخاب‌های ممکن در نظر گرفته شوند. در سال 2015 گوگل دو دستگاه نکسوس معرفی و عرضه کرد. نکسوس 5X را می‌توان بهترین میان رده بیان کرد. نکسوس 6P اگر بهترین پرچمدار نباشد، در میان بهترین‌ها قرار خواهد داشت. در ادامه قصد داریم دلایلی را بگوییم که نکسوس 5X را بهترین دستگاه میان رده معرفی خواهد کرد. در ادامه همراه ما باشید.

در ابتدا به‌عنوان مقدمه لازم است بیان کنیم چرا واقعاً این دستگاه یک میان رده خواهد بود؟ نکسوس 5X را الجی در ادامه نکسوس 5 عرضه کرد. این دستگاه بدنه بسیار خوبی دارد اما عالی در حد یک پرچم‌دار نیست. اگر بخواهیم با پرچمداران دیگر شرکت‌ها نیز مقایسه نکنیم، تنها با قیاس بین 5X و 6P می‌توان کیفیت را متوجه شد. این دستگاه دارای درگاه microSD نبوده و از چیپست Snapdragon 808 در کنار 2 گیگابایت رم بهره می‌برد. سیاست در پیش‌گرفته نیز توسط گوگل گویای رونمایی از دو دستگاه با دو قیمت مختلف برای دو رنج مخاطب است. با این اوصاف ویژگی‌هایی دارد کهان را در حد یک پرچم‌دار بالابرده و می‌تواند به‌عنوان بهترین در رده خودش حساب گردد.

اندروید 6 مارشمالو خالص با دو سال آپدیت تضمین‌شده

یکی از مزیت‌هایی که هنوز هم نکسوس 5 را بهترین دستگاه مطرح می‌کند، ارائه بهترین آپدیت ها در سریع‌ترین زمان ممکن است. این مورد برای تمام دستگاه‌های نکسوس ثابت خواهد بود. البته به نظر نمی‌رسد نکسوس 5 بتواند به اندروید بعدی ارتقا پیدا کند (به‌صورت رسمی) اما مسلماً نکسوس 5X با ضمانت گوگل می‌تواند تا دو سال آینده هرگونه آپدیت نرم‌افزاری را سریع‌تر از دیگر دستگاه‌های بازار دریافت کند. شما دستگاه میان رده‌ای پیدا می‌کنید که به مدت دو سال در بهترین نسخه اندروید قرار داشته باشد؟ مسلماً خیر!

سنسور اثرانگشت با سرعت و دقت بسیار بالا

یکی از ویژگی‌های اضافه‌شده به اندروید در مدت اخیر، سنسور اثرانگشت است که بسیار فراگیر شده. این سنسور اصولاً در دستگاه‌های رده‌بالا به‌کار گرفته می‌شود اما بعضی از دستگاه‌های ارزان‌قیمت چینی هم از آن بهره می‌برند. پس می‌توان گفت دستگاه کمی پیدا می‌شود که باقیمتی مناسب دارای این ویژگی باشد. اما نکسوس 5X همراه با این سنسور در حد یک پرچمدار عمل می‌کند. با در نظر گرفتن ویژگی‌های بومی سنسور اثرانگشت در اندروید 6 می‌تواند قابلیت‌های زیادی را به کاربر بدهد.

دوربین اصلی بسیار باکیفیت

دوربین‌های نکسوس در سال 2015 بسیار باکیفیت عمل کردند. در سال‌های گذشته ازنظر عملکرد دوربین صرفاً به کلمه خوب قانع شده بودیم اما این دو گل سرسبد گوگل بسیار عالی عمل کرده و می‌توانستند شما را راضی نگه‌دارند. اگر اخبار ترنجی را دنبال کردع باشید، برای شما گفتیم که در نکسوس 5X با نصب اپلیکیشن‌های ثالث می‌توانید تنظیمات دستی را نیز به دوربین اضافه کنید تا دیگر کمبودی به نسبت رقبا نداشته باشد.

باتری باقابلیت شارژ سریع

باتری اسمارت فون های کنونی تغییرات زیادی ندارد اما ازنظر سرعت شارژ بسیار بهتر شده‌اند. در نکسوس 5X باتری 2700 میلی‌آمپرساعت در نظر گرفته‌شده که با در نظر گرفتن پورت USB Type-C می‌تواند از ۰ تا ۱۰۰ درصد را در مدت یک ساعت و نیم شارژ شود. اگر در موقعیت سختی باشید، در مدت‌زمان ۲۰ دقیقه دستگاه حدود ۲۵ الی ۳۰ درصد شارژ خواهد شد. پورت USB Type-C در دستگاه‌های میان رده دیگر برندها استفاده‌نشده است و همین مورد نیز دال بر بهترین بودن دستگاه خواهد بود.

صفحه‌نمایش باکیفیت

یک دستگاه با صفحه‌نمایش 5.2 اینچی از نوع IPS و رزولوشن 1080p که چگالی 423 پیکسل در هر اینچ را فراهم کرده است، می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های کنونی باشد. در تجربه ترنجی نیز به شما گفتیم که دستگاه بسیار خوب عمل می‌کند و با توجه به LCD بودن آن می‌تواند در زیر نور خورشید نیز جزییات خوبی از خود به نمایش بگذارد اما مسلماً یک دستگاه پرچم‌دار از این نظر عملکرد بهتری دارد. به نقل از منبع، پیدا کردن چنین صفحه‌نمایشی برای دستگاهی میان رده بسیار قابل‌تقدیر است.

قیمت!

و بازگشت همه به‌سوی این مورد است. در بازار شما می‌توانید دستگاه نکسوس 5X را در حدود یک میلیون و 250 هزار تومان پیدا کنید. این قیمت بسیار قابل‌توجه خواهد بود و اگر شما می‌خواهید دستگاهی در این رنج انتخاب کنید، با خیالی راحت به سراغ نکسوس بروید زیرا از همه نظرها می‌تواند بهترین عملکرد را داشته باشد.


منبع: ترنجی


ویدیو مرتبط :
بررسی کامل نکسوس ارزان قیمت 5X