سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



تقویت اشتهای کودک با تزیین صبحانه


  6565

برای خوردن صبحانه کودک بهتر است از چه مواد غذایی استفاده کنیم تنوع و رنگارنگ کردن سفره برای صبحانه نقش بسزایی در افزایش اشتهای کودک ما دارد و می تواند موجب افزایش تمایل وی به غذاخوردن شود

تنوع در مواد صبحانه سبب جلب کودک به مصرف صبحانه می شود و این روش در سنین بالاتر هم رغبت افراد را به صرف صبحانه افزایش می دهد.

محمد حسین عزیزی، متخصص صنایع غذایی و رئیس انجمن صنایع غذایی  با اشاره به اهمیت و تاثیر وعده غذایی صبحانه در سلامت و رشد کودکان گفت: با توجه به اینکه کودکان در سن رشد هستند، از این لحاظ وعده صبحانه از اهمیت زیادی برخوردار است و همچنین از آنجایی که معمولا کودکان برای این وعده غذایی مهم میلی از خودشان نشان نمی دهند، والدین باید با انجام راهکارهایی این مشکل را رفع کنند.

دکتر عزیزی ادامه داد: وجود تنوع در این وعده غذایی یکی از راهکارهای مهم و موثر برای افزایش میل و اشتهای کودکان است که با توجه به اینکه کودکان در حال رشد تقریباً به تمام مواد مغذی نیازمند هستند، باید سعی شود برنامه غذایی در این وعده به گونه‌ای باشد که متشکل از مواد مغذی باشد، ضمن اینکه بهتر است از شیرینیها مثل: چای شیرین، شکلاتها و … به دلیل مضراتی که دارند، کمتر استفاده شود.

وی در ادامه افزود: اما برای تنوع در صبحانه هر از گاهی تنقلاتی مانند شیرین گندمک، شیرهای طعم دار و … نیز مصرف شود البته نباید زیاده روی شود و بیشتر سعی شود از مواد غذایی مانند: لبنیات، غلات، آب میوه طبیعی، شیره انگور خرما، بادام و حتی گاهی سبزی، گوجه و خیار و انگور در برنامه غذایی وعده صبحانه باشند که علاوه بر ایجاد تنوع فوائد خاص خود را دارند.

این متخصص در بخش پایانی خاطر نشان کرد: انواع مغزها به همراه پنیر به خصوص گردو  بهتر است، استفاده شود و حداقل در هفته 2 بار مصرف تخم مرغ نیز ضروری است.

باشگاه خبرنگاران جوان


ویدیو مرتبط :
‫اشتهای کودک پس از یک سالگی‬‎