سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



حداد عادل: خیلی وقت ها پاسخ ها با دشنام همراه است/ خیلی بد است وام خودرو 25 میلیون وام ازدواج 3 میلیون باشد


حداد عادل: خیلی وقت ها پاسخ ها با دشنام همراه است/ خیلی بد است وام خودرو 25 میلیون وام ازدواج 3 میلیون باشد

ایرنا/ رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با ابراز نارضایتی از وضعیت فعلی 'نقد منصفانه ، پاسخ مسئولانه' گفت: خیلی وقت ها اصلا' پاسخ داده نمی شود و خیلی وقت ها اگر پاسخ داده می شود بجای توجه با دشنام همراه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا مستقر در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها غلامعلی حداد عادل روز جمعه درحاشیه آیین پایانی این نمایشگاه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص شعار نمایشگاه افزود: از وضعیت موجود راضی نیستیم؛ برخی نقدها را منصفانه نمی دانیم و برخی پاسخ ها را مسئولانه نمی دانیم، هر دو طرف باید مراعات کنند.وی در پاسخ به سوالی در خصوص شرکت نکردن برخی رسانه ها و خبرگزاری در این دوره از نمایشگاه گفت: توصیه من این است فضایی ایجاد شود حرف های منتقدان که در نمایشگاه شرکت نکرده اند و متقابلا' پاسخ معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شنیده شود.

* ایران تنها صدایی است که وجدان عمومی مردم جهان را مخاطب قرار می دهد
حدادعادل همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص نشست وین 2 گفت: ایران تنها صدایی است که وجدان عمومی مردم جهان را مخاطب قرار می دهد و به آنها می گوید از وزیر خارجه آمریکا بپرسند شما چه کاره هستید که درباره رییس جمهور یک کشور دیگر در این سوی دنیا تصمیم می گیرید، این به نظر من حرفی است که همه مردم آزاد دنیا از آن استقبال و آن را تصدیق می کنند. 


وی افزود: برای هر کشوری ملت آن باید تصمیم بگیرد، گفته می شود دوران استعمار به سر آمده است وقیح تر از همیشه عده ای می آیند و می گویند فلانی نباید در رای گیری شرکت کند و در واقع برای دیگر کشورها تصمیم می گیرند. 

حدادعادل گفت: موضع ایران کاملا' منطقی است و اطمینان دارم این پشتیبانی مورد توجه مردم آزاده جهان قرار گیرد. وی افزود: هنوز شرکت کردن و یا نکردن ایران در این نشست نهایی نشده، اگر ایران شرکت کند از این فرصت استفاده می کند حرف خود را می زند و در مقابل این حرف غیر منطقی تسلیم نمی شود.

* نمایشگاه مطبوعات جای خود را در کشور باز کرده است
رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در عین حال گفت: نمایشگاه مطبوعات جای خود را در کشور باز کرده است و با بیست و یک سال سابقه حکایت از زنده بودن فعالیت مطبوعاتی و نشاط مطبوعات در کشور می کند. 


وی افزود: خوشحالم به تدریج نمایشگاه هویت مستقل پیدا کرد و از کتاب و بعد از رسانه های دیجیتالی و فضای مجازی مستقل شد، سال به سال هم ابتکارهای بیشتری در آن دیده می شود انشاالله برای سال های آینده بهتر شود. 


حداد عادل اظهار کرد: برخی گله مندی ها هم که هست و امید می رود با توجه به نظر آنهایی که انتقاد داشتند این گله مندی ها هم برطرف شود، مسلما' نمایشگاه رشد دارد، از تجربیات سال های قبل استفاده می شود همیشه یک گام رو به جلو است.

* بسته اقتصادی دولت
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص بسته اقتصادی دولت گفت: دولت یک پولی را در جامعه در اختیار مردم به صورت تسهیلات قرار داده تا به سراغ تولیدات کارخانجات داخلی بروند و این پول از طریق خرید محصولات به تولید عاید می شود. وی افزود: اگر این کار خوب مدیریت شود می تواند خونی را در پیکر تولید به جریان بیاندازد اما اگر خوب مدیریت نشود ممکن است تولید همچنان ضعیف بماند و یک موج گذرا ایجاد شود و دو مرتبه شش ماه بعد این وضعیت ادامه پیدا کند. 


حداد عادل افزود: بسته اقتصادی را مسئولان اقتصادی دولت طوری مدیریت کنند که به یک حرکت موقت مبدل نشود بلکه یک نوع استمراری رو به جلو در جهت خروج از رکود ایجاد کند. وی در خصوص خوشبینی به این مساله گفت: نمی توانم اظهار نظری در این باره بکنم امیدوارم نتیجه داشته باشد.
حداد عادل در اظهار نظری نسبت به این که 'در شبکه های اجتماعی یک شوخی هست می گویند وام خودرو 25 میلیون، وام ازدواج سه چهار میلیون' گفت: خیلی بد است و باید برعکس آن باشد؛ این به خاطر آن است که توجه به اهمیت خانواده نداریم و نمی دانیم با سست شدن بنیاد خانواده چه ارزش هایی از بین خواهد رفت، اگر می دانستیم اینقدر به مسائل تحکیم خانواده کم توجه نبودیم.

* پرونده پدیده شاندیز پیچیده است
وی در پاسخ به درخواست یکی از سهامداران پدیده شاندیز افزود: با توجه به پیچیدگی وضعیت، مسئولان کشور و قوه قضائیه دقت دارند این داستان پدیده شاندیز را به نحوی مدیریت کنند که نه حق مردم ضایع شود و نه اتفاقی قابل غیر قابل جبران بیافتد.
حدادعادل گفت: در خصوص موسسه میزان که تصمیم گرفتند به بانک صادرات واگذار شد برای پدیده شاندیز هم تصمیم عاقلانه ای می گیرند چرا که گسترده و پیچیده است و زمان می برد و من تاکید می کنم که تسریع شود.


با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
وام خودرو 25 میلیون؛ وام ازدواج فقط سه میلیون