علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



فیلمبرداری خارق‌العاده از ساب ۳۹ گریپن/مشخصات فنی جنگنده مافوق صوت ساخت سوئد


دانش > فناوری - شاید تاکنون تصاویر واقعی و بدون جلوه‌های کامپیوتری از پرواز یک جنگنده به این شکل را ندیده باشید. به تازگی فیلمبرداری از جنگنده ساب ۳۹ گریپن به وسیله یک روش جدید نظر دوستداران فناوری نظامی را جلب کرده است.

لطفا منتظر بمانید...

در فیلمبرداری از این جنگنده از سیستم موسوم به GSS 520 5 axis استفاده شده كه با جلوگیری از لرزش دوربین امكان ثبت تصاویر بسیار شگفت‌انگیز از جنگنده‌ای با سرعت بالا را فراهم كرده است. ساب ۳۹ گریپن ( Saab 39 Gripen) جنگنده چندمنظوره سبک و تک‌موتوره است که توسط شرکت سوئدی ساب سوئد طراحی و تولید گردیده‌است. گریپن  که در ۱۹۸۸ برای اولین بار به پرواز درآمده بود، در سال ۱۹۹۷ به نیروی هوایی سوئد پیوست و جایگزین جنگنده‌های ساب ۳۵ دراکن و ساب ۳۷ ویگن شد. این هواپیما در سال‌های بعد به کشورهای آفریقای جنوبی، تایلند، جمهوری چک و مجارستان هم فروخته شد.

گریپن جت مافوق صوتی با سرعت بیش از دو ماخ است که مثل جنگنده‌های قبلی شرکت ساب از طراحی بال‌مثلثی و بدون دم همراه با کانارد بهره می‌برد. مدل‌های تازه‌تر ساب ۳۹ به تجهیزات سوخت‌گیری هوایی هم مجهز شده‌اند و مدل‌های صادراتی آن سازگاری قابل توجهی با استانداردهای ناتو دارند. این جنگنده از یک موتور ولوو-فلایگموتور نیرو می‌گیرد که از موتور آمریکایی جنرال الکتریک اف۴۰۴ اقتباس شده است. موتوری که در جنگنده‌های اف-۱۸ هورنت هم نصب شده‌است.

نیروی هوایی سوئد به تازگی سفارش خرید جدیدترین مدل گریپن را داده‌است که از یک موتور ارتقایافته با نام اف۴۱۴جی و رادار آرایه فازی فعال بهره می‌برد. در این مدل که با نام سوپر گریپن یا گریپن ان‌جی شناخته می‌شود، ظرفیت سوخت داخلی هواپیما هم به طور قابل توجهی افزایش یافته‌است.

5454

دانلود


ویدیو مرتبط :
جنگنده گریپن نیروی هوایی سوئد