سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



مخالف خوانی های شبکه ای علیه رقیبان و مجریان انتخابات


انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، روز جمعه هفتم اسفندماه با حضور گسترده مردم برگزار شد. مشارکت بالای مردم در این انتخابات به باور ناظران مرزهای بسیاری از پیش بینی ها را در نوردید و کام ملت و مسوولان را شیرین کرد.
از زمان آغاز رای گیری و پدیداری فضای پرطراوات و پرشورِ حضور مردم پای صندوق های رای، افزون بر عنصر امید و پویایی، این فضا از برخی رخدادهای نامطلوب نیز متاثر شد که بخش مهمی از آن به ادعاها و شایعه های انتخاباتی باز می گشت. در این میان قسمت قابل توجهی از انتقادهای مطرح شده حتی به عملکرد متولیان برگزاری انتخابات معطوف شد و در رسانه های اجتماعی و شبکه های مجازی بازتاب یافت.

*** حاشیه های روز انتخابات در فضای مجازی
کانال خبری «جهان نیوز» که از همان ابتدا دولت را در این انتخابات بی طرف نمی دانست، پس از رای گیری دیروز مدعی شد: دولت در تصاحب اکثریت کرسی های مجلس شکست خورده است.
این کانال در ادامه نوشت: ارزیابی ها نشان می دهد این دولت حتی یک اکثریت نصفه و نیمه هم نخواهد داشت. این یک شکست بزرگ برای دولتی است که هنوز تصور می کند در ماه عسل روابط خود با جامعه قرار دارد و بنا داشته این انتخابات را سرمایه ریسک های بزرگت کند. اکثریت مجلس آینده همچنان از تبار اصولگرایان خواهد بود ولو دولتی ها و اصلاح طلبان این سو آن سو دلخوش کنکی هم برای خود دست و پا کرده باشند.
از نخستین ساعت های روز جمعه، برخی کانال های خبری از تبلیغات غیرقانونی جناح های رقیب در حوزه های رای گیری گزارش دادند. کانال خبری «رجانیوز» نوشت: طبق گزارشاتی که به صورت مکرر و مستند از ستادهای مختلف رسیده است، اصلاح طلبان اقدام به نصب بنر در برخی شعب اخذ رای و توزیع تعداد زیادی از برگه های تبلیغاتی 16+30 کرده اند که این اقدام در روز انتخابات خلاف قانون است. همچنین این کانال از بی توجهی عوامل برگزاری نسبت به شکایت ها خبر داد.
این در حالی است که کانال تلگرامی «مجمع اصلاح طلبان» درباره تخلفات انتخاباتی نوشت: متاسفانه بنابر گزارشات دریافتی از شهروندان مشاهده شده است که در حاشیه شهر و در اطراف صندوق هایی که در محدوده مناطق محروم برای رای گیری قرار دارد، بصورت گسترده، لیست های تبلیغاتی گروه های اصولگرا و پایداری تحت نام هوالمطلوب توزیع می شود. از آحاد شهروندان درخواست می شود برای صیانت و حراست از آرای خود به این محدوده های مراجعه نموده و متخلفان را به مراجع قانونی معرفی نمایند.
کانال خبری «مرصاد نیوز» هم مدعی شد: ستاد رصد جبهه اصلاحات در حال بررسی طرحی برای ابطال صندوق هایی است که اصولگرایان در آن اکثریت دارند. بر اساس گزارش این کانال در جلسه عملیات روانی جبهه اصلاحات- دولت از برخی صندوق های رای در حوزه انتخابیه تهران مخصوصا در جنوب تهران ابراز نگرانی شده است. در پایان، جمع بندی بر این قرار گرفته است که با فشار بر ستاد انتخابات وزارت کشور بایستی بخشی از این صندوق ها با بهانه های مختلف، ابطال شود.
همچنین، ادعای تخلف در شعبه برخی شهرستان ها به محل انتقاد از دولت تبدیل شده است. عملکرد استانداران و هیات های اجرایی به عنوان نمایندگان وزارت کشور در استان های مختلف نیز چندان باب میل برخی کانال ها نبوده است. خروج از اصل بی طرفی عمده ترین شکایت طرح شده علیه هیات های نظارت در استان ها در این کانال ها بود.
کانال مرصاد نیوز درباره تخلف ها در شعبه های اخذ رای کرمانشاه مدعی شد: برخی از متصدیان اجرایی در شعب اخذ رای استان کرمانشاه مردم را برای رای دادن به کاندیداهای اصلاح طلب تشویق کرده اند.
در این پیوند، کانال خبری «آریا» به نقل از حجت الاسلام «علی توکلی» رییس هیات نظارت بر انتخابات استان کرمان، از عزل پنج نفر از ناظران انتخابات در این استان خبر داد و نوشت: پنج نفر از ناظران هیات نظارت بر انتخابات در استان کرمان که از اصل بی طرفی در انتخابات خارج شده بودند، عزل شدند. انتظار مردم از مجریان و نمایندگان نامزدها این است که آنچه را قانون تکلیف کرده مورد نظر و عمل قرار دهند زیرا هیچ کس با اجرای قانون مخالف نیست.
کانال خبری «تله خبر» هم از ثبت 56 تخلف تبلیغات انتخاباتی در رسانه های مکتوب گزارش داد و نوشت: در جلسه ای با حضور نمایندگان معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمیته حقوقی ستاد انتخابات کشور، دبیر خانه ستاد انتخابات کشور و کمیته اطلاع رسانی این ستاد، گزارش رصد رسانه های مکتوب شامل خبرگزاری ها و روزنامه ها بررسی و 56 مورد از موارد مطروحه در این رسانه ها از مصادیق تخلفات تبلیغاتی موضوع ماده 59 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی تشخیص داده شد.

*** فضای مجازی و کنش ها و واکنش های انتخاباتی
در مقابل جوسازی های رسانه ای علیه مجریان انتخابات در فضای مجازی، برخی کانال های خبری تلگرامی از عملکرد دولت در انتخابات دفاع کردند.
به نوشته کانال خبری «عصر ایران» رییس جمهوری در روز انتخابات، از رای مردم به عنوان امانت یاد کرده و گفته بود: هر مجلسی با هر گرایش سیاسی بر سر کار آید برای دولت تفاوتی نخواهد کرد. کانال خبری «ایران تایمز» هم واکنش دولت به فضاسازی های پیش و پس از انتخابات روز هفتم اسفند را منعکس کرد.
به نوشته این کانال، دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت در اطلاعیه ای اعلام کرد: در روزهای اخیر در کنار تلاش تحسین برانگیز بسیاری از نخبگان و دلسوزان که در مسیر مشارکت هر چه بیشتر و آگاهانه تر مردم کوشیدند، متاسفانه شاهد آن بودیم معدودی از نامزدهای انتخابات مجلس در تهران و قم، در رویکرد تبلیغاتی خود به تهمت، افتراء و تضعیف دولت و نظام روی آوردند و با سوء استفاده از برخی رسانه ها که از بیت المال استفاده می کنند و ابراز مطالب وارونه و خلاف واقع، تهمت های بی پایه ای را به دولت و مسئولان و منسوبان مقامات وارد کردند.
در ادامه این اطلاعیه آمده است: دولت تدبیر و امید که همواره بر پیمان خود با مردم در ایجاد آرامش و اجتناب از تشنج و اختلاف در جامعه استوار است، در این مورد نیز به ارجاع پرونده به مراجع قضایی و نهادهای مسئول بسنده کرد. بی شک این جرم مشهود، مصداق بارز عدم التزام عملی به اخلاق و احکام اسلامی، عدم رعایت رهنمودهای مقام معظم رهبری، تخلف از قانون انتخابات و تشویش اذهان در جهت تضعیف نظام است که اقدام سریع و قاطع قوه محترم قضائیه و شورای محترم نگهبان را می طلبد اما از آنجا که تلاش سازمان یافته ای در نشر این مطالب سراپا دروغ در فضای انتخاباتی مشاهده می شود، لازم می داند این افترائات ساختگی و بی اساس را قویاً تکذیب نماید و برای حفظ آرامش، روشنگری لازم و تفصیلی در ابعاد و انگیزه های این حمله به امید و اعتماد مردم را به زمان مناسب پس از انتخابات واگذارد. عزم این دولت در پاسداری از امید و اعتماد مردم جدی است و مبارزه بی امان با ریشه ها و شاخه های فساد مالی و اداری در نهادهای مختلف را با تمام قوا ادامه خواهد داد و به خوبی واقف است که برای این مبارزه، باید هزینه و تاوان نیز بپردازد. دولت مورد اعتماد مردم در این مبارزه برای هیچ شخص و نهادی مصونیت و حاشیه امن قائل نیست و با جوّسازی و غوغاسالاری از این مبارزه بازنمی ایستد. همه می دانند که سیاست این دولت، تأمین حداکثر شفافیت و ایجاد رقابت است و رفع تحریم ها و گسترش فضای رقابت، گامی برای ریشه کنی انحصار و رانت جویی است تا جایی برای درآمدهای پنهان و سوء استفاده های وابستگان قدرت نماند.
همچنین کانال خبری «ایلنا» در پاسخ به برخی ادعاهای مطرح شده علیه دولت در خصوص اداره انتخابات، به نقل از «حسینعلی امیری» سخنگوی وزات کشور نوشت: تخلف قابل ملاحظه ای گزارش نشده است. در حقیقت دولت هر زمان متوجه تخلفات در هر سطح و در هر منطقه شده است؛ سریع واکنش داده و به برخورد با آن تخلف مبادرت کرده است.
*گروه پژوهش و تحلیل خبری
پژوهشم**ل.و**9282** 9279

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
شبکه پارس: جنگ علیه ایران بهانه و دستاویز انتخابات آمریکا