سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری برای عفاف و حجاب چه کرده است؟


خبرآنلاین/ عفاف و حجاب و توسعه آن یکی از موضوعاتی مورد توجه مسوولان نظام جمهوری اسلامی بوده و در سالهای اخیر به یک دغدغه تبدیل شده؛ آمار آسیب های اجتماعی که ارتباط مستقیم با حفظ عفاف و حجاب دارد مانند خیانت به همسر، روسپیگری و ... افزایش پیدا کرده است.
در سال ۸۴ برای توسعه فرهنگ عفاف و حجاب در شورای عالی انقلاب فرهنگی قانون راهکارهای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب را تصویب و بر اساس آن به 24 دستگاه وظایفی محول شد.
رییس دولت تدبیر و امید نیز بر اهمیت عفاف و حجاب در جامعه اسلامی تاکید دارد. ضمن اینمه این موضوع یکی از محورهای ماده 230 برنامه پنجم توسعه هم هست.
به گفته شهیندخت مولاوردی، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، قانون گسترش عفاف و حجاب در معاونت امور زنان موردبررسی قرار گرفته و ایرادات آن استخراج شده است: «نتایج بررسی‌های صورت گرفته به فراکسیون زنان، کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و شورای فرهنگ عمومی کشور اعلام شده و شورای فرهنگ عمومی نیز نظر معاونت امور زنان را به دستگاه‌های مختلف ارسال کرده است. با رییس‌جمهور نیز مکاتباتی انجام شده و در چارچوب برنامه فرهنگی رییس‌جمهور برتغییر رویکرد نهادهای فرهنگی اشاره شده است.»
مولاوردی می گوید: به اعتقاد دولت، انجام اقدامات سلبی، ایجاد محدودیت و ممنوعیت نمی‌تواند سبب گسترش حجاب و عفاف درجامعه شود.
با توجه به این رویکرد دولت یازدهم،معاونت امور زنان و خانواده در چارچوب اهداف و وظایفش در جهت ایجاد هماهنگی بین دستگاهها و نظارت بر عملکرد آنان در حوزه زنان و خانواده دست به اقداماتی زده است؛ با وزارتخانه ها و نهادهای مختلف تفاهمنامه امضا شده یا با ایجاد شبکه بین دستگاه‌ها در جهت عمل به ماموریت هایش تلاش کرده است. از جمله این نهادها به وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می توان اشاره کرد.
معاونت امور زنان با امضای تفاهمنامه ها اهداف متنوعی را دنبال کرده است که از توسعه فرهنگ عفاف و حجاب، تبیین مفاهیم و الگوسازی عفاف و حجاب در سبک زندگی اسلامی - ایرانی در همه عرصه های فردی و اجتماعی گرفته تا بازنگری در قوانین حوزه عفاف و حجاب، زمینه سازی برای دسترسی زنان و دختران به پوشاک اسلامی، جذاب و مطلوب مطابق سلایق، نیازها و ضوابط شرعی و قانونی،حمایت از تعاونیهای زنان فعال در صنعت تولید پوشاک اسلامی و برگزاری نمایشگاه‌های محصولات تولیدی تعاونی های زنان، طراحی و اجرای برنامه های فرهنگ سازی مناسب برای ترویج حقوق شأن و منزلت خانواده های ایثارگر را شامل می شود.
از سوی دیگر با توجه به اینکه سازمان های مردم نهاد می توانند در جلب مشارکت مردم در جهت بهبود امور نقش موثری را ایفا کنند و دکتر روحانی همواره بر استفاده از ظرفیت سمن ها تاکید کرده است،معاونت امور زنان تلاش کرده از توانمندی های این تشکل های مردمی در کنار قابلیت های وزارتخانه هایی مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بهره ببرد و به حمایت از اجرایپروژه های آموزشی، ترویجی- تبلیغی، پژوهشی و رصدگری و پروژه های مرتبط با گسترش فرهنگ عفاف و حجاب و تعمیق باورهای دینی بپردازد البته این معاونت برای تحقق هدف تبیینمفاهیم و الگوسازی عفاف و حجاب در سبک زندگی اسلامی - ایرانی در همه عرصه های فردی و اجتماعی به تشکیل کارگروه تخصصی تعمیق باورهای دینی پرداخته است.
به نظر می رسد توسعه فرهنگ عفاف و حجاب نیازمند عزمی ملی در میان قوای سه گانه براساس واقعیت های موجود در جامعه است بنابراین اقدامات معاونت امور زنان و خانواده به عنوان بخش کوچکی از دولت که وظیفه هماهنگی بین دستگاهها و رصد و پایش عملکرد آن ها را دارد به تنهایی برای سامان دادن به این موضوع مهم دینی-فرهنگی کافی نیست و مجموعه حاکمیت باید آستین ها را بالا بزند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
تاریخچه شکل گیری معاونت امور زنان ریاست جمهوری