سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پرو برای تصفیه هوای جهان تلاش می‌کند


به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «زوکالو»، «اولانتا هومالا» رئیس جمهور پرو در راستای مقابله با جنگل‌زدایی قانون ایجاد پارک ملی «رشته کوه دیویسور» (واقع در غرب برزیل و مرز پرو) را تصویب کرد و اطمینان داد که به دنبال حفظ قلمرو «آمازونیا» از خطر قاچاق مواد مخدر و ورود و خروج غیرقانونی است.

وی در این رابطه گفت که با تصویب این قانون به دنبال حفظ این منطقه بزرگ جغرافیایی که به عنوان یکی از شریان‌های اصلی زمین وظیفه تصفیه هوای این کره خاکی را به عهده دارد، هستیم.

علاوه بر این در صدد حفظ منطقه آمازون از خطر فعالیت‌های غیرقانونی همچون ورود غیر قانونی به کشور، قاچاق مواد مخدر و دیگر اقداماتی هستیم که جنگل‌های ما را نابود می‌کنند.

منطقه «رشته کوه دیویسور» منطقه‌ای به وسعت 1.4 میلیون هکتار است که در مناطق آمازونی «لورتو» و«اوکایالی» جایی که محل زندگی جوامع بومی قبایل «ماتسس»، «آشانینکا»، «هوآمبیسا»، «ایسکوناهوآ» و «شیپیبو کونیبو» و مردم بومی جدایی طلب  است، واقع شده است.

این پارک جدید 3 هزار گونه متفاوت از گیاهان و حیوانات و برخی از اقلام تک و بی مثال طبیعی در دنیا را در خود جای داده است.

این منطقه به جذب 150 هزار تن از دی‌اکسید‌کربن موجود در هوا نقش دارد که معادل 40 درصد از دی اکسید کربن تولید شده روزانه در پرو است.

تفاوت منطقه حفاظت شده و پارک ملی در این‌جاست که از اولی می‌توان برای مطالعات علمی استفاده کرد اما در پارک ملی انجام هرگونه اقدامی که به منطقه آسیب برساند، ممنوع است.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
‫کوچکترین دستگاه تصفیه هوای جهان‬‎