سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



استفاده از «دارچین» برای جلوگیری از کپک زدگی


  X  

تاریخ خبر : چهارشنبه 1394.08.20 - 12:46

استفاده از «دارچین» برای جلوگیری از کپک زدگی

ابتکار/ «دارچین» که در بسیاری از نان ها و شیرینی ها بعنوان ادویه استفاده می شود، بزودی بعنوان ماده ضدکپک در بسته بندی موادغذایی استفاده خواهد شد. با وجود شیرینی و عطر موجود در این ماده، دارچین می تواند عامل نابودی میکروب ها شود.
این ماده در مصر باستان در مومیایی کردن مورد استفاده قرار می گرفته است. با توجه به این خصوصیت، محققان اسپانیایی از قابلیت ضدمیکروبی «دارچین» برای تولید نوعی بسته بندی ضدکپک استفاده کرده اند.
آنها اعلام کردند بر اساس آزمایش های به عمل آمده، کاغذی که دارای ۶درصد از روغن دارچین باشد تا ۹۶درصد از گسترش کپک در سطح نانی که از قبل دچار کپک زدگی شده بود، جلوگیری کرده و می تواند تازگی نان را تا ۱۰روز حفظ کند.
محققان دانشگاه «زاراگوزا» اعلام کردند پوشش های پلاستیکی دارچین دار هم اکنون مورد استفاده تجاری قرار گرفته و می تواند در حفظ و تازگی میوه ها، سبزیجات و گوشت نیز موثر باشد. بر اساس گزارش «نیویورک تایمز»، گاهی استفاده از این پوشش ها باعث انتقال عطر دارچین به مواد غذایی می شود. همچنین استفاده مستقیم از این ماده برای حفظ مواد غذایی به دلیلی عدم آزادسازی مواد حفاظتی آن زیاد تاثیرگذار نخواهد بود.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
از بین بردن زنگ زدگی با استفاده از نوشابه