کلانتری: مرز مهران امروز میزبان 120 تا 150 هزار نفر است


حسین کلانتری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا چند رسانه ای به آخرین خبرهای مربوطه در خصوص مرز مهران و تردد زائران پرداخت و گفت: همه دستگاه ها و عوامل اجرایی با تمام توان در حال انجام وظیفه هستند اما حجم تردد بسیار بالا است .

وی افزود: در روزهای گذشته 25 هزار نفر از مرز مهران تردد کرده بودند اما این آمار در روزهای سه شنبه و چهارشنبه به ترتیب به 64 و سپس به 94 هزار نفر رسید و آنچه امروز مشاهده می شود بیش از 120 تا 150 هزار نفر امروز مرز مهران را برای ورود به خاک عراق و تشرف به سمت کربلای معلی ترک خواهند کرد.

معاون استاندار ایلام گفت: هر لحظه شاهد رشد جمعیت و خیل عظیم هواداران و عاشقان حسینی هستیم و آخرین اخبار و اطلاعات حکایت از آن دارد که زائرین اربعین به سمت مهران در حال تردد هستند، خوشبختانه در محورهای جاده ای مشکل و تصادفی گزارش نشده است اما همانطور که اشاره کردیم حجم بار ترافیکی بسیار بالاست و از همه عزیزان می خواهیم با رعایت قوانین و نظم ما را در ارائه خدمات دهی بهتر همراهی کنند.

کلانتری به تردد زائران با وسایل شخصی هم اشاره کرد و خاطر نشان ساخت:اکثر زائران با ماشین های شخصی در حال تردد به سمت ایلام و شهر مهران هستند. درخواست ما این است به تذکرات پلیس و نیروهای امدادی توجه کنند. برای رفاه زائران تردد و ورود به مهران تعریف شده است و در بدو ورود پارکینگ بزرگ اربعین و چند پایانه دیگر آماده پذیرش وسایل نقیله مسافران خواهند بود. از این پایانه ها، اتوبوس های انتقال، زائرین را به پایانه خروجی مهران منتقل می کنند تا پس انجام مراحل قانونی، عاشقان اربعین وارد کشور عراق شوند

وی توصیه ای نیز به زائران داشت، با توجه به حجم جمعیت بالایی که هر لحظه در مرز مهران رو به افزایش است از همه عزیزان می خواهیم با صبوری و کرامت ما را در ارائه خدمات رسانی بهتر و مطلوب تر همراهی کنند چرا که با این حجم تردد ممکن است دقایقی برای انجام امور مربوطه و دریافت خدمات معطل شوند، البته تمام نیروها در تلاش هستند با سرعت بخشیدن به امور روند کارهای را تسریع کنند ولی ذکر این نکته مهم است که بخشی از کار از دست ما خارج بوده و به طرف عراقی باز می گردد که آنها نیز با هماهنگی های لازم تمام توان و امکانات خود را به کار بسته اند این مهم به خوبی انجام شود.

کلانتری در مورد زائرانی که بدون دریافت روادید عازم مهران شده و یا در حال تردد به سمت مرز هستند توصیه کرد قبل از ورود به مهران برای دریافت ویزا اقدام کنند چرا که تردد بالا و خیل عضیم عاشقان حسینی موجب کند شدن روند صدور روادید برای این عزیزان شود و حتی ممکن است اربعین حسینی را از دست بدهند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد تمام تلاش ها و انسجام نیروهایی که برای خدمت به زائران اربعین حسینی و حضرت اباعبدالله (ع) در حال انجام وظیفه هستند مورد رضای حضرت حق و سبب آرامش دل سوختگان اهل بیت شود و زائران در کمال آرامش و امنیت پس از تشرف در کربلای معلی و زیارت به آغوش خانواده های خوبش باز گردند.

0661

کیفیت پخش: بالا متوسط پایین

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
تلفات ناشی از بیماری ایبولا در لیبریه از مرز هزار نفر