فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



پانزدهمین جشنواره فیلم فجر در شیراز گشایش یافت


به گزارش ایرنا، در این جشنواره که تا ٢٢ بهمن ادامه دارد، چندین اثر سینمایی از کارگردانان کشورمان به روی پرده خواهد رفت.
در نخستین روز این جشنواره، فیلم های 'امکان مینا' ساخته کمال تبریزی در نوبت اول در تالار حافظ اکران شد که با استقبال خوب مخاطبان نیز همراه شد.
در نوبت دوم نیز فیلم 'لانتوری' به کارگردانی رضا درمیشیان اکران شد که این فیلم نیز که به عنوان نماینده سینمای ایران در بخش پانورامای برلین حضور دارد مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.
دیگر فیلمی که در نخستین روز پانزدهمین جشنواره فیلم فجر شیراز به روی پرده سینما فرهنگ رفت، فیلم 'اژدها وارد می شود' ساخته مانی حقیقی بود.
علاقمندان به سینما می توانند در دومین روز این جشنواره، فیلم های 'خشم و هیاهو' ساخته هومن سیدی، 'اژدها وارد می شود' ساخته مانی حقیقی، 'امکان مینا' اثر سینمایی کمال تبریزی، 'ابد و یک روز' به کارگردانی سعید روستایی و 'لانتوری' ساخته رضا درمیشیان را از طریق سینماهای سعدی و فرهنگ و همچنین تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس دنبال کنند.
جشنواره بین المللی فیلم فجر مهمترین جشنواره سینمایی ایران است که از سال 1361 تاکنون و معمولا در میانه بهمن ماه هر سال برگزار می گردد.
این جشنواره توسط بنیاد سینمایی فارابی و زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.
جشنواره فیلم فجر تا سال 1374 فقط به تولیدات سالانه سینمای ایران می پرداخت اما از سال 1374 جشنواره به صورت بین المللی برگزار می شود و علاوه بر سینمای ایران، در بخش بین الملل به بررسی فیلم هایی از سینمای جهان می پردازد.
در بخش های رقابتی این جشنواره، شرکت کنندگان برای کسب جایزه مخصوص که سیمرغ بلورین نام دارد با هم رقابت می کنند. دیپلم افتخار و لوح زرین از دیگر جوایز این جشنواره است.
6122/ 5054

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
فیلم/ استقبال شیرازی ها از جشنواره فیلم فجر شیراز