سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



اسب سواری، تکنیکی مؤثر برای درمان اوتیسمی ها


سلامت نیوز: اسب سواری درمانی یکی از روش‌های مداخله‌ای مناسب برای کاهش مشکلات رفتاری و بهبود بخشیدن به مهارت‌های اجتماعی در کودکان مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم به شمار می‌رود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران، مطابق با تحقیقات انجام گرفته، استفاده از این درمان مداخله‌ای اخیراً توسط درمانگرها بیش از پیش استفاده شده و پژوهشگران نتایج این روش مداخله‌ای را برای ارتقای مهارت‌های کلامی و غیر کلامی کودکان مبتلا به اختلال اوتیسم یا آسپرگر مؤثر دانسته‌اند.

والدین کودکانی که بیشترین مشکلات آنها بر تمرکز بر موضوعی خاص و تکرار مرتب الگوهای گفتاری خلاصه می‌شود و از ناتوانی آنها در یادگیری و انجام مهارت‌های عملی شکایت دارند، از این تکنیک درمانی بیشتر بهره‌مند خواهند شد. تا کنون روش‌های اصلاح و بهبود بخشیدن رفتار یا تجویز دارو برای کنترل علائمی مانند بیش فعالی و صرع از سوی متخصصان اجرا شده است، اما اخیراً بسیاری از درمانگرها در تلاش هستند تا با شیوه هایی مانند طبیعت درمانی و استفاده از حیوانات، مشکلات کودکان مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم را اصلاح کنند و نتیجه تحقیقات نشان داده است روش‌های مداخله‌ای استفاده از حیوانات تأثیر چشمگیری در آموزش مهارت‌های اجتماعی و کاهش اضطراب کودکان مبتلا به اوتیسم یا آسپرگر داشته است.

حرکات ریتمیکی که هنگام اسب سواری به وجود می‌آید باعث می‌شود تا این گروه از کودکان قدرت تمرکز بهتری پیدا کرده و با کنترل حرکات خود به آرامش دست پیدا کنند. در این شیوه مداخله‌ای درمان، کودکان می‌آموزند چگونه تمرکز کنند و نیاز به برقراری ارتباط که معمولاً در کودکان مبتلا به اوتیسم به آن پاسخ داده نمی‌شود در این تکنیک ارضا می‌شود.

بررسی‌ها اثبات کرده است کودکان مبتلا به اوتیسم از اسب سواری لذت می‌برند و در یادگیری مهارت‌های اجتماعی به پیشرفت‌های قابل توجهی می‌رسند. مهارت‌های حرکتی کودکان نیز با کمک این تکنیک تقویت شده و میزان اعتماد به نفس کودکان با اسب سواری بالا می‌رود. درمانگرها با کمک تکنیک اسب سواری به اوتیسمی‌ها می‌آموزند چگونه از قابلیت‌های محدود خود حداکثر استفاده را ببرند تا بتوانند بهترین ارتباطات اجتماعی را با دیگران برقرار کنند.

پس از گذراندن دوره‌های درمانی اسب سواری، درس خواندن در کنار دیگر دانش‌آموزان و حضور یافتن در جمع برای کودکان مبتلا به اوتیسم یا آسپرگر سخت نبوده و آموختن برای آنها جذاب خواهد شد. آنها می‌آموزند که چگونه با دیگر کودکان ارتباط برقرار کرده و مشکلات ارتباطی شان را مدیریت کنند. نتیجه این مطالعات نشان می‌دهد، کودکان مبتلا به اوتیسم پس از گذراندن دوره‌های اسبدوانی دیگر خشمگین نمی‌شوند، آرام بوده و به طور مرتب لبخند می‌زنند.


ویدیو مرتبط :
اسب- اسب سواری-تعزیه-سوارکار-اسب کرد-اسب عرب-اسب اصیل-اسب دره شویی-