سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



عمر البشیر رئیس‌جمهور سودان، فردا چهارشنبه به ریاض می‌رود


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مقامات و رسانه‌های سودانی از سفر فردا چهارشنبه عمر البشیر به عربستان سعودی خبر می‌دهند.

از دهم اسفندماه بود که رزمایش «رعد شمال» با شرکت 350 هزار نیرو از 20 کشور در عربستان به طور رسمی آغاز شد. در این رزمایش علاوه بر ریاض، امارات متحده عربی، اردن، بحرین، سنگال، سودان، کویت، ترکیه، قطر، پاکستان، مصر، عمان نیز حضور دارند.

برخی از رسانه‌ها و تحلیلگران مسائل منطقه، این رزمایش را در ادامه اقدامات عربستان سعودی در منطقه علیه ایران ارزیابی کرده‌اند.

حالا خبر رسیده که این رزمایش روز چهارشنبه(فردا) با برگزاری مراسم اختتامیه به اتمام می‌رسد و قرار است مقامات برخی کشورهای حاضر در رزمایش از جمله رئیس‌جمهور سودان در آن شرکت کند.

پایگاه «سودان تریبون» گزارش داد: « منابع دولتی سودان گفتند که عمر البشیر رئیس‌جمهور سودان روز چهارشنبه برای شرکت در مراسم پایان رزمایش "رعد شمال" به عربستان سعودی سفر می‌کند».

یک منبع دولتی سودانی در این باره گفته که عمر البشیر که برای شرکت در پنجمین اجلاس اضطراری سازمان همکاری اسلامی اکنون در جاکارتا است، روز سه شنبه با یک هواپیمای سعودی به خارطوم برمی‌گردد».

به گفته مقامات سودانی، البشیر امروز سه شنبه در خارطوم میزبان رئیس‌جمهور چاد است و او نیز مانند همتای سودانی خود، در پایان این سفر یک روزه،‌به عربستان سعودی سفر خواهد کرد.

گفته شده به دلیل انجام تعمیرات هواپیمای البشیر، عربستان سعودی هواپیمایی برای رئیس‌جمهور سودان به جاکارتا فرستاده تا او از آنجا به خارطوم برگردد و فردا از این شهر خود را به ریاض برساند.  

سودان از زمان تجاوز نظامی عربستان سعودی به یمن و تشکیل ائتلافی به رهبری ریاض، با مواضع جنگ‌طلبانه سعودی‌ها همراه شده و حتی نیروهای پیاده نظام به این جنگ اعزام کرده است.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
اولین دیدار رئیس جمهور سودان جنوبی از اسرائیل!