ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



روایت مدیر حقوقی پیشین باشگاه پرسپولیس از امضای سه قرارداد مختلف با ژوزه


مصطفی شکری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در مورد حرف و حدیث‌هایی که در خصوص قرارداد مانوئل ژوزه با باشگاه پرسپولیس مطرح شده و اینکه در نهایت فیفا برنده این پرونده را مربی پرتغالی معرفی کرد اظهار داشت: اگر قرار است در مورد موضوعی قضاوت شود باید همه موارد را مورد بررسی قرار داد. قبل از هر چیز باید به رویکرد جذب مانوئل ژوزه توسط مدیریت باشگاه و اینکه به چه شکل این انتقال صورت گرفت اشاره کنم.

وی افزود: مطمئنم وقتی 3 قرارداد با یک مربی بسته می‌شود باید ایرادهایی هم وجود داشته باشد و این مسئله متاسفانه هیچ‌وقت آسیب‌شناسی نشده است. ما در باشگاه پرسپولیس باید به این نکته بپردازیم که قرارداد مربیان و بازیکن خارجی به چه شکل امضا می‌شود و چه فرآیندی را طی می‌کند. متاسفانه این معضل همیشه در باشگاه پرسپولیس بوده و ادامه داشته است و هیچ وقت یک فرد حقوقی در کنار مدیریت باشگاه نبوده تا در موقع عقد قراردادها خیلی از مسائل لحاظ شود.

مدیر حقوقی پیشین باشگاه پرسپولیس یادآور شد: مانوئل ژوزه قبل از اینکه به ایران بیاید قراردادی را برای باشگاه فرستاد و آن امضا شد ضمن اینکه وی مبلغ 720 هزار یورو قبل از آمدنش به ایران دریافت کرد. وقتی او به ایران آمد قرارداد دیگری با باشگاه امضا کرد و قرارداد سومی هم بین باشگاه و این مربی بسته شد که آن به فدراسیون ارسال شد. من نظارتی بر این قراردادها نداشتم و مسئولیت این قراردادها برعهده مدیریت باشگاه بوده است. پیش از این نیز شاهد بودیم مسئولان باشگاه پرسپولیس با رافائل بازیکن آفریقایی بدون اینکه تست پزشکی بگیرند قرارداد امضا کردند که در نهایت مشخص شد او هپاتیت دارد و این بازیکن بدون اینکه از نظر فنی سودی برای باشگاه داشته باشد در نهایت مبلغی از باشگاه دریافت کرد و رفت.

شکری با تاکید بر اینکه باید مکانیزم صحیح برای جذب بازیکن و مربی خارجی در باشگاه پرسپولیس صورت بگیرد تصریح کرد: در مورد مسائل حقوقی در مورد پرونده ژوزه بی‌انصافی است که بگوییم کاری در این زمینه انجام نشده است و با یکسری صحبت‌ها مخاطب‌هایمان را به خوبی توجیه نکنیم. ما در مسائل حقوقی این پرونده تا مراحل خوبی پیش رفتیم. مبلغ قرارداد مانوئل ژوزه با باشگاه پرسپولیس یک میلیون و 800 هزار یورو بود و همان زمان در صحبت‌هایی که در برنامه 90 داشتم اعلام کردم اگر پرونده ژوزه خوب مدیریت شود می‌توانیم امیدوار باشیم باشگاه در این پرونده خیلی متضرر نشود اما با این تغییرات مدیریتی که صورت گرفت متاسفانه پرونده ژوزه در باشگاه به بی‌اهمیت‌ترین مسئله تبدیل و همکاری ما نیز با باشگاه به طور کامل قطع شد.

وی افزود: طبیعی است وقتی بیش از یک سال این پرونده مسئولی در باشگاه نداشته باشد چنین شرایطی پیدا می‌کند اما من هنوز هم معتقدم رایی که فیفا در مورد این پرونده صادر کرده رای نهایی نیست. یک پرونده حقوقی فرود و فراز دارد و اعتقادم این است این پرونده هنوز قابلیت این را دارد که چرخشی به سمت باشگاه داشته باشد. ما پیش از این در پرونده‌های دیگر توانستیم رای فیفا را بشکنیم. پرونده‌ نلو وینگادا مثال خوبی برای این قضیه است.

مدیر حقوقی پیشین باشگاه پرسپولیس در واکنش به این مسئله که طلب ژوزه از باشگاه پرسپولیس 300 هزار یورو است اما فیفا 800 هزار یورو باشگاه پرسپولیس را جریمه کرده است، خاطرنشان کرد: مسلما 500 هزار یورو، باشگاه جریمه شده است. نمی‌شود انکار کرد که وقتی باشگاه می‌خواهد در پرونده دو میلیون یورویی برنده باشد باید یک تیم حقوی بین‌المللی روی این پرونده کار کند که قطعا این مسئله هم هزینه خواهد داشت اما متاسفانه با تیم حقوقی که در این پرونده فعالیت می‌کرد قطع همکاری شد و نتیجه‌اش رایی بود که از سوی فیفا در این پرونده صادر شد.

شکری با تاکید بر اینکه وقتی در مورد مسائل حقوقی این پرونده قضاوتی می‌شود باید تمامی موارد را مورد بررسی قرارداد، عنوان کرد: پرونده ژوزه یکی از پر زحمت‌ترین پرونده‌هایی بود که روی آن کار کردیم و بهترین لایحه‌ها تنظیم و به فیفا ارائه شد. این پرونده تا زمانی که ما روی آن کار می‌کردیم به جاهای خیلی خوبی رسیده بود اما نمی‌دانم بعد از ما این پرونده چطور مدیریت شد که به این مرحله رسید. با تمام این حرف‌ها هنوز معتقدم می‌شود با یک کادر حقوقی قوی می‌شود از رای صادر شده از سوی فیفا دفاع کرد و در نهایت به نتیجه خوب رسید.

وی در پاسخ به این سوال که ژوزه در مدت حضورش در ایران در کل چقدر از باشگاه پرسپولیس دریافتی داشت، گفت: ژوزه قبل از آمدن به ایران مبلغ 720 هزار یورو دریافت کرد. در ایران نیز یک بار 90 هزار یورو و یک بار هم 45 هزار یورو به وی پرداخت شد.

مدیر حقوقی پیشین باشگاه پرسپولیس در مورد اینکه قرارداد مانوئل ژوزه زمانی با این باشگاه امضا شد که کمیته فنی باشگاه پرسپولیس در حضور چند پیشکسوت شاخص بر آن نظارت داشتند به تسنیم گفت: اگر واقعا دلسوز باشگاه پرسپولیس هستند باید شرایطی در باشگاه پرسپولیس بوجود بیاید که دیگر شاهد بستن قرارداد‌های اینچنینی نباشیم. منظور من فقط قرارداد ژوزه نیست بلکه مشابه این قرارداد در باشگاه پرسپولیس زیاد امضا شده است. در حال حاضر پرداختن به این موضوع که مدیران پیشین باشگاه پرسپولیس چه ضعف‌هایی داشتند صحیح نیست بلکه باید آسیب شناسی شده و تمهیداتی اندیشیده شود که در آینده دیگر به این شکل با بازیکنان و مربیان خارجی قرارداد امضا نشود.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
ماجرای پرابهام قرارداد ژوزه با پرسپولیس