فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



تنها عضو افغانستانی هلال احمر ایران مهمان «شما که غریبه نیستید» می‌شود


به گزارش خبرگزاری فارس، هفتمین قسمت مجله خبری فرهنگی «شما که غریبه نیستید» امشب از شبکه خبر پخش می‌شود.
«شما که غریبه نیستید» اولین تریبون ثابت مهاجرین افغانستانی ساکن ایران است که سعی دارد مروی هفتگی بر اخبار و اتفاقات این حوزه داشته باشد.
اولین بخش از قسمت جدید «شما که غریبه نیستید» به گفتگو با خانجان متقی، تنها عضو افغانستانی هلال احمر اختصاص دارد. او خاطراتی از زلزله بم و حضورش در دوره های بحرانی تاریخ ایران ذکر می‌کند.
در بخش دیگری از این برنامه، گزارشی درباره حضور کتاب‌دوستان افغانستانی در بیست‌و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران پخش می‌شود.
پخش گزارشی از نمایشگاه دانشجویان بین‌المللی دانشگاه فردوسی مشهد بخش دیگری از «شما که غریبه نیستید» این هفته را تشکیل می‌دهد.
انتشار دیدار عیدانه رهبر معظم انقلاب اسلامی با خانواده شهدای افغانستانی مدافع حرم، در هفته جاری، بازتاب‌های زیادی در جامعه مهاجر افغانستانی داشت.گزارشی از این دیدار در هفتمین قسمت «شما که غریبه نیستید» پخش می‌شود.
افغانستانی‌ها با جمعیتی نزدیک به ۳ میلیون نفر در ایران، یکی از بزرگترین اقلیت‌های ساکن ایران هستند اما در طول سال های طولانی مهاجرت در ایران، فقط به بخشی از وجوه زندگی شخصی و اجتماعی آنها پرداخته شده است و وجوه پرتعداد دیگری از زندگی آنها پنهان مانده است.

«شما که غریبه نیستید» تلاش دارد به بازنمایی تصویر واقعی از مردمان نزدیک‌ترین کشور به ایران می پردازد تا تلاشی برای پر کردن خلأ حضور مهاجران افغانستانی در رسانه‌‌های ایرانی شود.

«شما که غریبه نیستید» یکشنبه‌ ها ساعت ۱۸:۱۵ و ۲۳:۱۵ از شبکه خبر پخش می‌شود.

انتهای پیام/
 


ویدیو مرتبط :
کاشت نهال دوستی توسط دانش آموزان عضو هلال احمر