واکنش اکبر نبوی به اعتراض یک نویسنده


 اکبر نبوی درباره عدم حضور کتاب «حاتمی در امتداد فردوسی» در جشن کتاب سال سینما گفت: جشن کتاب سال سینما مربوط به آثاری است که در حوزه سینما نوشته ،‌ترجمه یا گردآوری شده است، نه آثاری که در ارتباط با مجموعه‌ها و برنامه‌های تلویزیونی باشد.

دبیر جشن کتاب سال سینما در گفت‌وگو با ایسنا درباره اعتراض نویسنده این کتاب با بیان اینکه اعتراض حق هر کسی است اما باید وجه منطقی و عقلانی داشته باشد گفت: کتابی که به نویسندگی آقای مهدی صادقی به جشن ارائه شد از دید من کار پژوهشی بسیار خوبی است و در حد توانش ماجرای بررسی تطبیقی مجموعه فوق العاده ارزشمند هزار دستان مرحوم علی حاتمی را با شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی به خوبی سنجیده است.

وی ادامه داد: از این زاویه به اعتقاد من به عنوان دبیر جشن پژوهش ارزنده‌ای صورت گرفته است اما اگر این نویسنده و پژوهشگر یکی از کارهای سینمایی علی حاتمی را مورد پژوهش و بررسی قرار داده بود، حتما می‌توانست جایگاهی در جشن کتاب سال سینما داشته باشد.

نبوی بار دیگر تاکید کرد: این کتاب مستقل از جشن اثر ارزشمندی است اما ارتباطی با سینما ندارد به همین دلیل از دایره داوری حذف شده است.

دبیر جشن کتاب سال سینما در ادامه درباره اعتراض دیگری که به زمان شروع به کار داوران شده است‌، گفت: من قائل نیستم هر اعتراضی را پاسخ دهم اما با توجه به اینکه سوال کردید باید بگویم متاسفانه ایشان اطلاعات غلطی دارند و حتی به کنفرانس خبری من که هفته گذشته برگزار شد، توجه نکردند در آنجا اعلام کردم که داوران از مهرماه کار داوری را شروع کردند و 5 بهمن ماه نامزدها اعلام می‌شود و پنج اسفند هم جشن برگزار خواهد شد.

نبوی درباره اعتراض این نویسنده به حضور حجت الله ایوبی در جمع داوران اظهار کرد: احتمالا ایشان از شئونات علمی آقای ایوبی آگاه نیستند. آقای ایوبی مطلقا به عنوان رئیس سازمان سینمایی انتخاب نشدند و در وهله اول شخصیت حقیقی ایشان به عنوان یکی از اساتید برجسته و صاحب نظر دانشگاه که دارای تالیفاتی هستند، مدنظر بود.

نویسنده کتاب «حاتمی در امتداد فردوسی» با این ادعا که کتاب‌اش برای رقابت جایزه کتاب سال سینما از سوی خانه سینما پذیرفته نشده است، امروز نامه‌ای را خطاب به رضا میرکریمی مدیرعامل این تشکل صنفی منتشر کرده است.


ویدیو مرتبط :
واکنش امیرعلی نبویان دربرابر نویسنده به اصطلاح هنرمند