سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کتابداران نخستین رابط بین نویسنده و مخاطب کتاب هستند


  X  

تاریخ خبر : سه‌شنبه 1394.08.26 - 08:22

کتابداران نخستین رابط بین نویسنده و مخاطب کتاب هستند

باشگاه خبرنگاران/ نویسنده رمان «دل و دلبری» از کتابداران به عنوان نخستین رابط میان نویسندگان و علاقه‌مندان به کتاب یاد کرد و گفت: اینکه کتابداران نخستین کسانی هستند که می‌توانند کتاب نویسندگان را به دیگران معرفی کنند، بر اهمیت کار آن‌ها می‌افزاید. نقش آن‌ها در این زمینه و در راستای بهبود وضعیت کتاب و کتابخوانی می‌تواند تأثیر زیادی داشته باشد.
ابراهیم دم‌شناس با اشاره به اینکه کتابدارها برای به روز بودن اطلاعاتشان کار دشواری دارند، ادامه داد: کتاب‌های زیادی به طور ماهانه به چاپ می‌رسند. همه مخاطبان جدی کتاب انتظار دارند که این افراد به عنوان مشاور در زمینه انتخاب کتاب عمل کنند. پس انتظار زیادی از آن‌ها بوجود می‌آید. این کتابداران باید نو به نو با تازه‌های کتاب آشنا باشند و این از دشواری‌های کار آن‌ها به حساب می‌آید.
دم‌شناس در ادامه به آسیب‌های این حرفه اشاره کرد و گفت: امروزه کتابداران نباید تنها اطلاعات دایره‌المعارفی داشته باشند، چرا که به این شیوه خیلی زود مخاطبان کتاب را از دست می‌دهند. هر چه آگاهی آن‌ها بیشتر باشد، بهتر می‌توانند در افزایش میزان مطالعه موثر عمل کنند.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
سریعترین نویسنده کتاب