سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



2015 برای بسیاری از آمریکایی‌ها سال ترس و وحشت


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، "دویچه وله" آلمان در مطلبی نوشت: سال 2015 برای آمریکا سالی پر از وقایع پشت سر هم بود. برخی از آن ها اتفاقاتی بودند که نسل های آِینده می توانند از آن به عنوان موفقیت های تاریخی یاد کنند، مانند توافق هسته ای با ایران، نزدیکی آمریکا به کوبا و بالاخره توافق آب و هوا در پاریس.

به اعتقاد "هدر کانلی" از مرکز مطالعات بین المللی و استراتژیک واشنگتن، واکنش های همراه با تردید اوباما روی مسئله نقض گسترده قوانین بین المللی، ضعف های سیاست خارجی وی را نشان می دهد.

"کنستانز اشتلسنمولر" از موسسه بروکینگز واشنگتن نیز از درماندگی خاص امریکا در مسئله سوریه و مبارزه با داعش سخن گفته است.

وی در مصاحبه با "دویچه وله" البته میدان مانور برای اوباما در سوریه را محدود دانسته و گفت: من اعتقاد دارم که بزرگترین چالش این است که  تعادل بین مداخله نظامی و دیپلماسی را در این مسئله نگه داریم. چالش بزرگ دیگر این است که از این مسئله جلوگیری به عمل آوریم که این درگیری به یک جنگ نمایندگی واقعی بین روسیه و اعضای ائتلاف نظامی ضد داعش که اکنون آلمان هم جزو آن است تبدیل شود.

در کنفرانس صلح وین این موفقیت به دست آمد که در کنار روسیه و آمریکا دیگر احزاب درگیر از جمله ایران و عربستان سعودی بر سر یک میز بنشینند که تنها این اتفاق را می توان به عنوان موفقیت جشن گرفت.

نویسنده در بخش دیگری از این مطلب تصریح کرد که برای بسیاری از آمریکایی ها با این همه سال 2015 سال ترس بود. آن ها باید شاهد نمایش گردن زدن گروگان آمریکایی به وسیله داعش می بودند؛ علاوه بر این حملات تروریستی پاریس و سان برناردینو اتفاق افتاد و همچنین خشونت های با انگیزه های نژاد پرستی از طرف پلیس آمریکا به وقوع پیوست.

در کنار همه این ها پیشنهادات افراطی مضحک نامزد جمهوریخواه آمریکا "دونالد ترامپ" هم در آمریکا دیده می شد. با این پیشنهاد ترامپ که باید از سفر مسلمانان به آمریکا جلوگیری به عمل آید، ترس آمریکایی گسترش پیدا کرد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
وحشت- ترس- هیجان