فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



حذف فیلم‌هایی که تا پایان دی ماه فیلمبرداری‌شان ادامه دارد از لیست جشنواره فجر/ تابع مقررات هنر و تجربه هستیم


به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس،‌ در ادامه نشست هفته‌ای سی‌وچهارمین برنامه بین‌المللی فیلم فجر که به مرحله پرسش و پاسخ اصحاب رسانه با دبیر جشنواره رسید محمد حیدری دبیر این دوره از جشنواره اظهار داشت: اطمینان می‌دهم که آثاری وارد جشنواره فیلم فجر خواهند شد که داوران جشنواره آنها را دیده باشند.

وی در ادامه افزود: شخصاً گاهی به هیأت انتخاب سر می‌زنم، همراه آنها فیلمها را می‌بینیم و این هیأت 7 نفره تا پاسی از شب فیلم‌ها را می‌بینند. از طرفی این فیلم‌ها به روی پرده نمایش داده می‌شود و نمی‌توان آنها را جلو زد و باید آنها را به صورت کامل ببینند.

او همچنین اظهار داشت: خود هیأت انتخاب حساسیت لازم را دارند و کار بسیار سختی را نیز پیش‌رو خواهند داشت چرا که تنوع فیلم‌ها در این دوره بسیار زیاد است و کار بسیار سختی است. حتماً تا پایان هفته اسامی سودای سیمرغ اعلام خواهد شد،‌همین جا اعلام می‌کنم که فیلم‌هایی که تا پایان دی ماه فیلمبرداری‌شان ادامه دارد در لیست حضور نخواهند داشت.

حیدری در ادامه درباره نشست مطبوعاتی در کاخ جشنواره که هر سال بعد از دیدن فیلم‌ها برگزار می‌شود،‌ گفت: امسال به دلیل اینکه به اصحاب رسانه احترام بگذاریم و آنها بتوانند فیلم‌ها را با فراغ بال ببینند قرار شد که نشست مطبوعاتی فیلم‌ها از صبح تا ظهر صورت بگیرد و فیلم‌ها از ظهر به بعد نمایش داده شوند که زمان دقیق آن اعلام خواهد شد. به نظر می‌توانیم فضای حرفه‌ای‌تری را رقم بزنیم.

او همچنین گفت: انتشار خبرها در رسانه‌ها باعث می‌شود که برخی دوستان دچار سوءتفاهم شوند امیدوارم کسانی که این کار را می‌کنند منبع خبر خود را نیز اعلام کنند تا حاشیه ایجاد نشود.

در ادامه جلسه پرسش و پاسخ حیدری با اعلام تسلیت برای مرگ ایرانلو اعلام کرد: در بخش هنر و تجربه به فراخوان جشنواره اعلام شده است که ما تابع مقررات گروه هنر و تجربه هستیم. در بخش اکران می‌توانم با پروانه ویدیویی نیز مراجعه کنم.

او همچنین گفت: با توجه به حضور ارزشمند جوان‌ها در این زمینه ما از آنها حمایت می‌کنیم و امیدواریم با توجه به استقبال از این گروه مراسمی جدا برای آنها برگزار شود و این گروه تندیس جشنواره را دریافت نخواهند کرد.

حیدری درباره دریافت سیمرغ بهترین فیلم از نگاه تماشاگران این گونه توضیح داد: طبق روال سالهای گذشته خانه سینما در این امر مشارکت خواهد داشت و به طور رسمی اعلام نمی‌کنیم اما شرایط مکانیزه‌ای در حال بررسی است تا این رأی‌گیری به صورت مکانیزه اتفاق بیفتد.

وی در ادامه افزود: به نظرم با توجه به شایستگی‌های نگاه نو می‌تواند دو اثر از بخش نگاه نو به سودای سیمرغ راه پیدا کند.

براساس این گزارش،در بخش پایانی نشست پوستر رسمی جشنواره با تصویری از مرحوم خسرو شکیبایی با طراحی هنری مجیدذ برزگر،عکس امیر عابدی  و طراحی گرافیکی بزرگمهر حسین‌پور رونمایی شد.

انتهای پیام/

http://fna.ir/YFHWQO


ویدیو مرتبط :
افتتاحیه جشنواره فیلم فجر 4 ماه بعد از دهه فجر