فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



آئین گشایش نمایشگاه بخش مسابقه عکس و پوستر تئاتر مقاومت برگزار شد


به گزارش خبرگزاری فارس، عصر روز گذشته با حضور محمد سریر «رئیس شورای عالی خانه هنرمندان»، حسین پارسایی «دبیر پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت»،حمید جبلی،سیامک زمردی مطلق و عکاسان مدعو برگزار شد.

محمد سریر و حمید جبلی بعد از گزارش مهدی آشنا مدیر این بخش ،نمایشگاه را افتتاح کردند.در این نمایشگاه 29 عکس از 15 عکاس در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.علاقه مندان به هنر عکاسی به ویژه عکاسی تئاتر می توانند تا 6آذر ماه 1394 با مراجعه به  تالار تابستان خانه هنرمندان از این نمایشگاه بازدید کنند.

همچنین نمایشگاه پوسترهمزمان با افتتاح نمایشگاه عکس با حضور رضا صمد پور دبیر اجرایی جشنواره ،نمایندکان ستاد برگزاری جشنواره و معاونت فرهنگی اجتماعی مترو تهران و هنرمندان گرافیست در ایستکاه مترو چهار راه ولیعصر(عج) افتتاح شد ، علاقه مندان می توانند تا 6 آذر ماه 1394 از این نمایشگاه بازدید کنند.

طاهری: مقاومت دستور صریح اسلام است

سروش طاهری با اجرای نمایش «خون و ماتیک» در این دوره از جشنواره حضور دارد. او با اشاره به دلایل انتخاب این اثر برای اجرا گفت: نمایشنامه داستان‌گو است، سه داستان به صورت موازی بیان می‌شود.

او ادامه داد: در اجرا، نگاه مینی‌مالیستی به کار داشتم و هر داستان به شکلی کارگردانی متفاوت شده است. این سه اپیزود با سبک‌های مختلف تصویرگر، فرمالیستی و رئالیستی کار شده است. تمام این داستان‌ها سه فصل مشترک دارند و آن ایستگاه قطار اندیمشک است.

بازیگر برگزیده جشنواره که دومین حضورش در جشنواره تئاتر مقاومت را تجربه می‌کند با تاکید بر اینکه عنوان «مقاومت» بسیار مناسب‌تر است اظهار کرد: این واژه تمام ابعاد انسانی را در بر می‌گیرد. آثاری در این دوره حضور دارند، ومقاومت را به تصویر می‌کشد. این واژه تمام حس‌های انسانی را در برمی‌گیرد. آثار بسیاری در این حیطه قرار می گیرند، مقاومت دستور صریح اسلام است.

او بیان کرد: اجرای رپرتواری آثار اتفاق خوبی است و اگر روند ادامه داری باشد بسیار خوب است. تنها هماهنگی با سالن‌ها و تامین هزینه گروه‌ها سخت است.

جشنواره «مقاومت»، قدیمی‌ترین جشنواره دفاع مقدس است

کاوه مهدوی نویسنده و کارگردان تئاتر که بیشتر آثارش به حوزه جنگ و دفاع مقدس می‌پردازد در این دوره از جشنواره با نمایش «آوازهای سرشامی» در تماشاخانه سرو به صحنه می‌رود. او می‌گوید: 80 درصد نمایش‌هایی را که تاکنون به صحنه برده‌ام، بر محور جنگ بوده است. شاید این مسئله به دلیل شرایط اجتماعی اطرافم بوده است، پدرم پزشک ارتش بوده، بنابراین در طول جنگ حضور داشتند و من دارایی بسیاری برای نوشتن دارم.

او ادامه داد: به دنبال مفهومی بودم که برای اثرم به کار ببرم و با بهره گرفتن از یک نماد، موضوعی را در سه دوره مختلف به تصویر بکشم. داستان دو خانواده که در سه دوره زمانی در حال خوردن شام هستند و به یکباره با مسئله جنگ درگیر می‌شوند.

مهدوی خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان دوست ندارم از کلیشه‌ها استفاده کنم. تمام تلاشم بر آنست تا متن درخوری را شکل دهم و نگاه خاصی به این موضوع داشته باشیم.

این کارگردان تئاتر بیان کرد: «مقاومت» مفهومی است که درتمام ارکان زندگی‌مان وجود دارد، در اینجا مفاهیم دراماتیزه‌تر می‌شود. طی چند سال گذشته به مسئله جنگ به صورت مستقیم نپرداخته‌ایم . زاویای جدید برای آن در نظر گرفته‌ایم. با توجه به زمان و شرایط اجتماعی که داریم باید به آنها بپردازیم.

مهدوی با اشاره به اهمیت تئاتر مقاومت عنوان کرد: جشنواره تئاتر مقاومت یکی از قدیمی‌ترین جشنواره های تئاتری در حوزه جنگ و دفاع مقدس است. حضور آقای پارسایی به عنوان دبیر این دوره از جشنواره، بسیار قابل توجه است. در جشنواره امسال می‌توان اسامی بسیاری از هنرمندان صاحب نام را مشاهده کرد طبیعی است حضور آنان سبب بالا رفتن کیفیت کارها و ایجاد نگاه حرفه‌ای خواهد شد.

او اظهار کرد: جشنواره‌هایی که در سطح کشور برگزار می‌شوند شبیه یکدیگراند و اکثرا از نقاط ضعف یکسانی برخوردارند. این جشنواره هم از این مسئله مستثنی نیست .مشکلات باعث می‌شود تا نتوانیم طراحی صحنه، نور و... را که مد نظر داریم را ایجاد کنیم. امیدوارم این روند مسیر متفاوتی را طی کند و شرایط اجرایی بهتری به وجود آید.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
اثر پوستر سیدمهدی موسوی در نمایشگاه پوستر آلمان