علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



کمک به راه رفتن معلولان با اسکلت روباتیک بدون نیاز به باتری


خبرآنلاین/ محققان دانشگاه هیروشیمای ژاپن و شرکت صنایع Daiya یک اسکلت خارجی تولید کرده‌اند که به باتری‌ها و موتورهای بزرگ و سنگین نیاز نداشته و نیروی خود را از وزن کاربر تامین می‌کند.
فناوری "Unplugged Powered Suit" از یک پمپ در زیر پاشنه پای کاربر، یک شلنگ هوای متصل به پمپ تا بالای پا و یک "عضله ژل پنوماتیک" (PGM) تشکیل شده است.

با هر گامی که کاربر برمی‌دارد، پمپ زیر پای وی فشرده می‌شود. این امر باعث رانده شدن هوا از داخل شلنگ به کمربند روی لگن شده که از آنجا به PGM ارسال می‌شود. در آنجا، این هوا بطور موقت باعث می‌شود که ژل درون دستگاه، فشرده شده و منجر به منقبض و سست شدن آن مانند یک عضله واقعی شود.

بسته به محل دقیق قرار گرفتن پمپ و PGM در زیر پاشنه و روی پا، شکل‌های مختلف پشتیبانی در دسترس هستند. در یکی از تنظیمات، تلاش کلی کمتری برای حفظ سرعت دویدن نیاز است. در تنظیمات دیگر، سرعتی که پاهای کاربر در زمان پیاده‌روی به سمت جلو حرکت می‌کند، افزایش می‌یابد.
این سیستم که گفته می‌شود ساخت آن کم هزینه و نگهداری از آن آسان است، در نمایشگاه بین‌المللی ربات 2015 ژاپن به نمایش درآمده است.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
دستگاه کمک به معلولان