سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کم‌خونی با گرم‌کردن مزاج افراد برطرف می‌شود


به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم, سید جواد علوی درباره نکات سلامت‌بخش اظهار داشت: برای پیشگیری از بروز نفخ افراد باید آداب صحیح غذا خوردن را رعایت کنند.

به‌گفته وی نیم ساعت قبل تا  2ساعت بعداز غذا از مصرف مایعات باید پرهیز کرد, هر لقمه غذا حداقل 30 مرتبه جویده شود, بعد از غذا از خوابیدن باید پرهیز کرد، همچنین بعد از غذا کمی راه بروند, قبل و بعد از غذا کمی نمک مزه مزه کرد، همچنین مواد خام و پخته را با هم نخورند.

معرفی دم‌نوشی برای رفع نفخ

این کارشناس طب سنتی ادامه داد: زنیان, هل باد,  رازیانه,  زیره,  سیاهدانه,  تخم گشنیز و بابونه از هرکدام به‌میزان مساوی مخلوط کرده و یک قاشق غذاخوری از آن را با یک لیوان آب دم کرده و بعد از غذا مصرف کنند.

علوی درباره کم‌خونی بیان داشت: عناصر مورد نیاز بدن به‌صورت یون جذب بدن می‌شوند، و قرص‌های شیمیایی مولکولی مثل کلسیم، آهن و بقیه... هیچ‌گونه جذبی ندارند.

فالوده سیب بسیار خون‌ساز و فرح‌بخش است

وی افزود: کم‌خونی با گرم کردن مزاج افراد برطرف می‌شود، فالوده سیب با عسل همراه با عرق بیدمشک، عرق نسترن و گلاب بسیار خون‌ساز و فرح‌بخش است.

این کارشناس سنتی ادامه داد: برای تقویت استخوان‌ها کمبود کلسیم به‌زبان طب رایج, مصرف کنجد، بادام, سنجد و شیر با دارچین برای سردمزاجان مفید است.

انتهای پیام/*


ویدیو مرتبط :
مزاج شناسی - مزاج گرم و خشک (انجمن علمی طب سنتی ایران)