پایان نخستین روز از مذاکرات نخست وزیر انگلیس با سران اتحادیه اروپا بدون اعلام توافق


در نخستین روز از نشست دو روزه نخست وزیر انگلیس با شرکایش در اتحادیه اروپا به منظور مذاکره درباره اصلاح در روابط دوجانبه و حفظ لندن در این اتحادیه، به رغم برگزاری مذاکراتی مفصل از پنجشنبه شب تا بامداد جمعه، توافقی اعلام نشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این در حالی است که رهبران و دیپلماتها در اتحادیه اروپا گفتند، توافق لندن با بروکسل که بر اساس آن دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس می تواند هنگام بازگشت به کشورش برای کمپین تداوم عضویت در اتحادیه اروپا تبلیغ کند همچنان تا پایان دومین روز مذاکرات طرفین طی امروز(جمعه) امکان‌پذیر است. با این حال برخی منابع گفته اند که یک سری اختلافات وجود دارند که عبور از آنها بسیار دشوار بوده و جلوی پیشرفت مذاکرات را گرفته است.

اواخر پنجشنبه نخست وزیر انگلیس مذاکراتی را طی یک شام کاری دیروقت با شرکای این کشور در اتحادیه اروپا آغاز کرد که بیش از پنج ساعت طول کشید و عملا نگذاشت که همه 28 رهبر عضو اتحادیه اروپا طی یک به اصطلاح "صبحانه انگلیسی" در صبح امروز برای انعقاد توافق نهایی تلاش کنند.

اندا کنی، نخست وزیر ایرلند به هنگام ترک محل برگزاری نشست گفت: مذاکرات ما ممکن است بیشتر از آنچه که تصور می‌کردند به طول بیانجامد. دیوید کامرون در محل این نشست تا پاسی از شب به مذاکراتش با سه رهبر ارشد اتحادیه اروپا شامل فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه و نخست وزیران بلژیک و جمهوری چک ادامه داد. این سه رهبر ارشد اروپا همچنان به بحث درباره اختلاف‌برانگیز ترین مسائل پیش‌نویس توافق انگلیس با اتحادیه اروپا که با میانجی‌گری دونالد تاسک، رئیس اجلاس حاصل شد ادامه دادند. دونالد تاسک درباره مذاکرات اخیر گفت: در حال حاضر ما مقداری پیشرفت حاصل کرده ایم اما همچنان باید کارهای زیادی انجام شود.

دیوید کامرون نیز در ساعت 5:30 دقیقه بامداد جمعه در حالی که بعد از آخرین نشستش محل مذاکرات را ترک کرد، خطاب به خبرنگاران هیچ اظهار نظری نکرد و برای اعلام نتیجه این مذاکرات همچنان باید تا پایان امروز منتظر بود.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
اعلام توافق ایران و ۱+۵ در پایان مذاکرات ژنو