سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



برنامه‌های درسی کاملاً تجویزی و غیرقابل انعطاف برای تصمیم‌گیری معلمان در کلاس‌های درس است


محمود مهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، با اشاره به هفته پژوهش، این هفته را فرصتی مطلوب برای بررسی جایگاه پژوهش در مدارس برشمرد و اظهار داشت: برنامه‌های درسی آموزش و پرورش کاملاً تجویزی و غیر قابل انعطاف برای تصمیم‌گیری معلمان در کلاس‌های درس است و این موضوع انگیزه معلمان که مهارت و رغبتی برای اقدام پژوهشی در مدارس دارند را از بین می‌برد، زیرا دلیل و شوقی برای کار خلاقانه، ابداعی و پژوهشی در کلاس‌ها نمی‌یابند.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم دانشجویان دانشگاه فرهنگیان به عنوان معلمان آینده کشور به درس پژوهی و اقدام پژوهی در کلاس‌های درس ترغیب شوند، افزود: در تربیت معلم باید ظرفیتی ایجاد شود که فارغ‌التحصیلان آن به واکاوی تجارب و عملکرد خودشان در کلاس‌های درس بپردازند و به تبع آن به یک بازنگری و تغییرات لازم در رفتارهای خودشان منجر شود.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: همچنین دانشجویان باید بیاموزند که در یک فرآیند سیستماتیک با سایر معلمان، تجاربشان را به اشتراک بگذارند و از طریق آن به دیدگاه‌های نو دست پیدا کنند.

وی ادامه داد: این مهم زمانی به بار خواهد نشست که در موازات آن در عرصه های دیگر که مربوط به کار معلمان است خصوصاً در برنامه های درسی یک تغییرات، انعطاف و یک فضایی برای تصمیم‌گیری معلمان در کلاس های درسی ایجاد شود.

انتهای پیام/

http://fna.ir/KF73BW


ویدیو مرتبط :
بررسی تفکر انتقادی و رابطه آن با فرایند تصمیم گیری دانشجو معلمان دانشکده های علو