هشدار دیده بان حقوق بشر درباره اعدام های گسترده در عربستان


دیده بان حقوق بشر اعلام کرد در عربستان به طور گسترده اعدام های دسته جمعی صورت می گیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از المنار، انجمن فعالان حقوق بشر که در برلین پایتخت آلمان نشستی درباره نقض گسترده حقوق بشر در عربستان برگزار کرده بود درباره اقدامات ریاض به نقض حقوق بشر هشدار داد.

این نشست به مناسبت یکصدمین روز جنایت سعودی ها در اعدام آیت الله شیخ باقر نمر النمر، روحانی برجسته عربستانی و 36 نفر دیگر برگزار شد. نمایندگانی از سازمان های حقوقی بین المللی در این نشست شرکت کرده بودند و آنها درباره پیامدهای اقدام عربستان به اعدام 55 نفر از جمله 3 کودک هشدار دادند.

آنان همچنین از جامعه بین المللی خواستند حکومت عربستان را برای احترام به آزادی بیان و حقوق اساسی شهروندان تحت فشار قرار دهد.

«ولف گانگ پونتر،» نماینده سازمان دیده بان حقوق بشر گفت: وضع عمومی حقوق بشر در عربستان بسیار بد است و اعدام های دسته جمعی در این کشور صورت می گیرد. همچنین به اقلیت ها ظلم، و حقوق زنان نقض می شود و نیز جلوی آزادی بیان گرفته می شود.

وی افزود: سازمان دیده بان حقوق بشر این موارد نقض را محکوم می کند. عربستان به پیشنهادهای ما بیاعتنایی می کند و با ما برای جلوگیری از اعدام های دسته جمعی و موارد  دیگر نقض، صحبت نمی کند.

«علی دبیسی،» رئیس انجمن اروپایی - سعودی حقوق بشر تصریح کرد حکومت سعودی امروز بیش از هر زمان دیگری باید در اقداماتش که برخلاف حقوق بشر است و باعث بدتر شدن وجهه بد آن در زمینه حقوق بشر می شود، تجدید نظر کند.

«طاها الحاجی،» وکیل مدافع تهدید شدگان به اعدام در عربستان اعلام کرد اینها در وهله نخست، اعدام های سیاسی است و برخلاف قانون و شریعت صورت می گیرد. حکم ها پیش از صدور آماده است.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
حقوق بشر در عربستان!