سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



مروری بر عملکرد مجری های ورزشی ایران


مجری های ورزشیمجری های ورزشی ایران ، مروری بر عملکرد مجری های ورزشی ایران : مجریان حوزه ورزش همچنان بیش از مجریان بخش های دیگر در تیررس قضاوت هستند. فراگیری و محبویت ورزش و در راس آن فوتبال دلیل این اتفاق است و همین شاید كار آقایان مجری را سخت تر كند. این گزارش مروری است بر عملکرد کلی آن ها.   مجری های ورزشی ایران

عادل فردوسی پور

رشته تخصصی: نام عادل فردوسی پور با فوتبال گره خورده. او نه تنها در گزارشگری خیلی زود صاحب سبك ویژه شد یك در اجرا هم امضای خود را دارد.

مهم ترین برنامه: نود  2014 . عادل فردوسی پور مجانست 17 ساله با برنامه نود دارد. حالا هویت واقعی اش را باید در این برنامه جست و جو كرد نه در گزارش های او. 2014 دیگر برنامه شاخصی است كه فردوسی پور یكی از مجریانش بود.

سبك اجرا: فردوسی پور در سال های ابتدایی خیلی جلوی دوربین راحت نبود؛ به مرور جای خود را باز كرد و با گسترش استودیو برنامه نود و برداشتن گوشی (ابزار مهم مجریان برای ارتباط با اتاق فرمان) اعتماد به نفسش را به رخ كشید. فردوسی پور با دوربین راحت است و سعی كرده با مخاطبش صادق باشد. از تپق و اتفاق های غیر مترقبه نمی ترسد و با شوخی و خنده اتفاقات را مدیریت می كند. در مقام گفت و گو كننده غالبا ، بازی را به نفع برنامه خود تمام كرده گاهی هم شكست خورده.  

 مجری های ورزشی ایرانمحمد حسین میثاقی  رشته تخصصی: محمد حسین میثاقی یك عشق فوتبال تمام عیار است ؛ اصلا به واسطه همین علاقه اش بود كه جذب عالم اجرا و گزارشگری شد.

مهم ترین برنامه: محمد حسین میثاقی تا قبل از فوتبال 120 است كه سری سوم آن مدتی است شروع شده، به عنوان مجری دوم به اجرای برنامه ها می پرداخت. از یورو 2012 بگیر تا ویژه برنامه 2014 جام جهانی و نیز آقای گزارشگر. او برای برنامه نود آیتم هایی مثل ایران نود و تقویم نود را هم اجرا كرده كه البته در تعریف كلی پرونده جا نمی گیرند. به هر حال مهم ترین برنامه میثاقی را باید فوتبال 120 دانست.

سبك اجرا: میثاقی از همان زمان كه برای برنامه نود آیتم های كوتاهی می ساخت تا زمانی كه به عنوان گزارشگر فعالیت كرد و حالا كه فوتبال 120 را روی آنتن دارد، شور و هیجان را قاطی كارش می كند. این خصیصه (به خوب و بدش كاری نداریم) شناسنامه اش شده و خیلی ها او را با این حرارت و صحبت های تندش می شناسند. میثاقی مجری جوانی است كه پیشرفت سریعی داشته.

 مجری های ورزشی ایرانمحمد رضا احمدی  رشته تخصصی: محمد رضا احمدی سعی كرده مثل خیلی های دیگر اجرا و گزارشگری را با هم پیش ببرد. فوتبال جزو لاینفك او است.

مهم ترین برنامه: آقای گزارشگر و به اضافه فوتبال را باید مهم ترین برنامه های احمدی دانست. پیش از این در ویژه برنامه جام جهانی 2010 و یورو 2012 به عنوان مجری مكمل فعالیت داشت اما در آقای گزارشگر و به اضافه فوتبال عرصه وسیع تری در اختیار داشت.

سبك اجرا: محمد رضا احمدی در گزارشگری متهم است كه تحت تاثیر عادل فردوسی پور قرار دارد اما خودش بارها درباره این اتهام توضیح داده و به تفاوت های اجرایش با دیگران صحبت كرده. در اجرا اما این شباهت كمتر است و سعی كرده به مدل مطلوب خود برسد . محمد رضا احمدی با دوربین راحت است ، اطلاعات فوتبالی اش وسیع است، تپق نمی زند و به عنوان رابط میان مهمان و آیتم های برنامه موفق عمل می كند.

 مجری های ورزشی ایرانمزدك میرزایی  در میان گزارشگران ورزشی عادل فردوسی پور سبک و سیاق مختص به خود را دارد و همچنان با فاصله بسیار محبوب تر از دیگران است. موفقیت 17 ساله نود نشان از این موفقیت دارد  رشته تخصصی: مزدك میرزایی هم یك فوتبالی تمام عیار است او چند تجربه كوتاه در گزارشگری به كارنامه اش اندوخت و  با گزارش مسابقه تیم های ایران و جامائیکا رسما كارش را كلید زد.

مهم ترین برنامه: میرزایی در برنامه مختلف ورزشی جام جم حضور داشته اما «ورزش امروز» و «گزارش ورزشی» و نیز اجرای دو برنامه از نود مهم ترین زمین برای عرض اندامش محسوب می شوند.

سبك اجرا: مزدك میرزایی از جمله مجریانی است كه وزن گزارش شان بر اجرای آن ها می چربد. اتفاقا در همین حوزه صاحب نام است و امضای خاص خود را دارد. اجرای میزایی تحت تاثیر گزارش های فوبتالی اش بنظر می رسد، لحن كلامش موقع پرسش یك سوال یا توضیح درباره یك اتفاق به وضوح یادآور گزارش هایش است. اگر بدون تعارف باشیم میرزایی هر چه گزارشگر خوبی باشد مجری خوبی نیست؛ گویی با دوربین غریبه است و نمی تواند حائل میان خود و بیننده را بشكند. 

 مجری های ورزشی ایرانبهرام شفیع  رشته تخصصی: بهرام شفیع از معدود مجریان همه كاره است. در برنامه اش راجع به همه چیز در مقام مجری كارشناس نظر می دهد؛ كاری هم به منتقدان سرسختش ندارد.

مهم ترین برنامه: سند ورزش و مردم به نام بهرام شفیع خورده.

سبك اجرا: او همچنان بر همان شیوه قدیمی اجرا تاكید می كند. طبعا ذائقه های تغییر یافته، شیوه سی سال پیش را نمی پسندد. او مطول گو است و می خواهد همه چیز را جزء به جزء شرح دهد. دیگر شیوه منسوخ این مجری، برخورد با همه موضوعات از موضع موعظه است، رو به دوربین می كند و عقاید خود را به تفصیل به زبان می آورد. مهم نیست وسط یك گفت و گوی داغ باشد یا بعد از دیدن یك آیتم. از همه بدتر این آداب گفت و گو را رعایت نمی كند و با دست خودش مانع از شكل گیری بحث های جذاب می شود.

مجری های ورزشی ایرانبهزاد كاویانی  رشته تخصصی: بهزاد کاویانی در سال های اخیر به سمت والیبال رفته تا خود را به عنوان متخصص این رشته ورزشی معرف كند.  مهم ترین برنامه: «توپ و تور» آخرین و مهم ترین برنامه بهزاد كاویانی است او این روزها «صبح و نشاط» را روی آنتن دارد كه جمعه پخش می شود.

سبك اجرا: بهزاد کاویانی فرصت زیادی داشت كه بویژه بعد حضور موفق جهانی تیم ملی والیبال كشورمان خودی نشان دهد اما عمده نقدهایی كه درباره اش نوشته شد توام با انتقاد بود. عمده نقدها به برخی اجراهای سرد او باز می گشت. البته در آن برهه میزانسی كه برنامه برای نشستن این مجری رو بروی دوربین  انتخاب كرده بود از نظرها دور ماند. كاویانی حتی متوجه این مساله نبود كه به خاطر فرم درشت هیكلش پوزیشن مناسبی برای قرار گرفتن در قاب انتخاب كند . از بهزاد کاویانی به خاطر قدمت حضورش در تلویزیون توقع اجراهای ویژه تر می رود.

 مجری های ورزشی ایرانپیمان یوسفی  رشته تخصصی: پیمان یوسفی هم از تبار گزارشگران فوتبال است. گاهی هم به عرصه های دیگر سرك می كشد مثل اجرای «توپ و تور». 

مهم ترین برنامه: «ورزش از نگاه دو» را باید مهم ترین برنامه پیمان یوسفی دانست. او برای این بار قید حذف تصویرش از شبكه سه زد تا فقط صدایش در این شبكه كه خانه اصلی اوست شنیده شود. برنامه با شعار «هیچ خطی برای ما قرمز نیست» به آنتن رسید ؛ انصافا یكی از بهترین دوره های «ورزش از نگاه دو» هم رقم خورد و پای بزرگان فوتبال مثل ماتئوس به آن باز شد اما در ایام جام جهانی برغم داشتن استودیو در برزیل تحت تاثیر 2014 قرار گرفت و اصلا به چشم نیامد.

سبك اجرا: پیمان یوسفی سعی می كند با دوربین راحت باشد و همان اصطلاحاتی كه در گزارشگری به كار می برد حین اجرا استفاده كند ، لبخند را چاشنی گفت هایش می كند تا ارتباطش با مخاطب صمیمی تر شود. با این حال منتقدانی سرسخت دارد كه نه گزارشش را می پسندند نه اجرایش را. عطف می كنند به گاف هایی كه در گزارش می دهد و به روی خود نمی آورد.

مجری های ورزشی ایرانرضا جاودانی رشته تخصصی: «من مجری برنامه های ورزشی هستم، برایم فرقی نمی كند فوتبال باشد یا كشتی، اما باید اطلاعات لازم در آن زمینه را داشته باشم. من كارم را با مصاحبه های ورزشی آغاز كردم، اما بیشترین فعالیتم به دلیل علاقهام، روی فوتبال متمركز بود...» این اتوبیگرافی از زبان رضا جاودانی نیاز به توضیح بیشتر ندارد.

مهم ترین برنامه: رضا جاودانی برنامه كم نداشته از «جنگ ورزش» تا «دایره طلایی» درباره كشتی و «مردان آهنین» .به این ها اضافه كنید « یك جهان یك جام» درباره جام جهانی 2012 ، سری اول نیمكت ، ویژه برنامه 2014 و این شب ها برنامه سپاس. سبك اجرا: رضا جاودانی از جمله مجریانی است كه چندان اوج و فرود نداشته اند، بی حاشیه است و در هر برنامه ای كه به او سپرده می شود گلیمش را از آب بیرون می كشد. منتقدانی سرسخت هم دارد كه معتقدند لحن و شیوه اجرایش فاقد طراوت است. با این حال تلاش او برای به روز بودن، در هر برنامه ای كه حضور دارد ستودنی است .

مجری های ورزشی ایران ، مروری بر عملکرد مجری های ورزشی ایران


ویدیو مرتبط :
مروری بر عملکرد تیم های لیگ یک