سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تظاهرات آرژانتینی‌ها در اعتراض به سیاست‌های سرکوب‌گرانه رئیس‌جمهور جدید


به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، روز گذشته هزاران نفر از آرژانتینی‌ها در راستای اعتراض به سیاست‌های سرکوب‌گرانه و سانسورهای «مائوریسیو ماکری» رئیس جمهور آرژانتین از طریق اعمال طرح‌ها و انجام اقدامات نئولیبرالی در میدان «ماه می» واقع در «بوینس آیرس» (پایتخت آرژانتین) تظاهرات کردند.

روز گذشته مردم آرژانتین در دفاع از اصل آزادی بیان و در حمایت از ویکتور « هوگو مورالس» روزنامه نگار آرژانتینی در میدان «ماه می» تجمع کردند.

مردم معترض آرژانتینی در دفاع از اصول آزادی بیان در این تظاهرات شرکت کردند و حمایت خود را از روزنامه‌نگار و گزارشگر ورزشی آرژانتینی که روز دوشنبه از شبکه رادیویی «کونتیننتال» آرژانتین، پس از 29 سال خدمت و همچنین از حضور در برنامه «صبح، به مدت تقریبا 8 سال» اخراج شد، اعلام کردند.

«مورالس» درباره اقدامات «ماکری» گفت: احساس می‌کنم که بدبختی بزرگی گریبانگیر شغل روزنامه‌نگاری در کشور شده است.

وی ضمن اشاره به تجمع وسیع مردم در «میدان ماه می» گفت: در دفاع از قانون رسانه‌ها در این‌جا جمع شده‌ایم.

وی افزود: طی مدت اخیر برای قوانین مصوب کشور اتفاقاتی بسیاری افتاده است به گونه‌ای که زنگ خطر را برای ما به صدا در آورده و ما را بیدار کرده است؛ قوانینی همچون قانون جوانان در کشور که همواره مدینه فاضله جوانان کشور بوده و با تلاش بسیاری از آن‌ها پیشرفت کرده است و دیگری قانون رسانه‌هاست که برای آن می‌جنگیم.

روزنامه‌نگار آرژانتینی در این راستا اذعان داشت: زنده باد قانون رسانه‌ها که اجرا نشدن آن موجب سردرد ما شده است، سردردی که از آن طریق با عنصر تقویت کننده زندگی دموکراتیک که موضوع مورد بحث ماست، مواجه شده‌ایم؛ از مباحثه هراسی نداریم باز هم می‌توانیم در مباحثات استدلال‌های قانع کننده را پیش بکشیم و می‌توانیم به دولت فرصتی استثنایی بدهیم.

وی همچنین گفت که رسانه‌های مسئول در کشور واکنش نشان می‌دهند و برای اعلام آنچه که در حقیقت اتفاق افتاده موضوعاتی را مطرح می‌کنند.

«مورالس» ضمن انتقاد از «ماکری» گفت که رئیس جمهور آرژانتین از زمانی که متصدی منصب قدرتمند کشور شده، زندگی بسیاری از کارگران و کارمندان را نابود کرده است.

زمانی که وی سکان ریاست جمهوری را به دست گرفت می‌دانستیم که دولت بیشتر به نفع برخی از افراد موثر در کشور اقدام خواهد کرد اما نمی‌دانستیم که با اقداماتش زندگی کارمندان و کارگران آرژانتینی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که از ابتدای سال 2016 تاکنون دولت «ماکری» حدود 10 هزار نفر از کارمندان دولتی این کشور در بخش‌های مختلف از جمله وزارتخانه‌ها، مجلس سنا و شهرداری‌ها را از کار برکنار کرده است.

وی اندکی پیش نیز با صدور حکم جنجال‌برانگیزی قانون رسانه در آرژانتین را لغو و اعلام کرد: رسانه‌های این کشور که تاکنون زیر نظر شورای فدرال خودگردان سرویس‌های صوتی و تصویری فعالیت داشتند، از این پس تحت فرمان ریاست جمهوری خواهند بود.

انتهای پیام/

http://fna.ir/3RNEDW


ویدیو مرتبط :
گزارشی از سخنان رئیس جمهور در همایش سیاست های صنعتی و ت