آشپزی و تغذیه


2 دقیقه پیش

غذای ملل/ ریتا ؛ سالاد خاص هندی

دیکاوو/ سالاد ریتا هندی یک سالاد بسیار خوشمزه می باشد. شما می توانید از این سالاد در مهمانی هایتان استفاده کنید. این سالاد طرز تهیه آسانی نیز دارد و شما می توانید به راحتی ...
2 دقیقه پیش

برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی درپاوه

مهر/ مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در شهر باینگان خبر داد.هادی شریفی اظهار داشت: ۲۸ اردیبهشت تا سوم ...



«پیتزای مرغ بدون خمیر» پیشنهاد شما برای شام امشب


  X  

تاریخ خبر : پنج‌شنبه 1394.08.28 - 19:46

«پیتزای مرغ بدون خمیر» پیشنهاد شما برای شام امشب

آخرین خبر/ شام امشب را به پیشنهاد مخاطبان آخرین خبر آماده کنید.
از بین برگر کدو با پنیر کبابی، پیتزا مرغ بدون خمیر، مسمی بادمجان و همبـرگر ماهـی بیشتر مخاطبان به گزینه 2 یعنی پیتزا مرغ بدون خمیر رای دادند. امیدواریم از میل کردن این غذا در کنار خانواده لذت ببرید.
چی لازم دارم:
مرغ آبپز 1تا 1/5 پیمانه
فلفل دلمه ای نگینی 1 عدد
کنسرو ذرت تصف پیمانه
نمک- فلفل- آویشن به میزان لازم
پنیر پیتزا 100 گرم
تخم مرغ 4 عدد
آب 2 قاشق غذا خوری
آب 2 قاشق غذا خوری
آرد به میزان لازم
روغن به میزان لازم
چطور بپزم:
بهر حال به 1 پیمانه مرغ پخته شده نیاز داریم. و یکی از چیزهای مهم توی این پیتزا اینه که نیازی به خمییر درست کردن و .. نداریم و نتیجه هم عالی می شه.
تخم مرغ هاتون رو توی یه کاسه بشکنید و نمک و فلفل و 2 قاشق آب مخلوط کنید و کم کم بهش آرد بزنید در حدی که مثل سمنوی شل بشه( مثل خاگینه درست کردن)
حالا توی یه تابه نچسب کمی روغن بریزید و داغ که شد مایتون رو بریزید توش و صافش کنید و مرغ و ذرت و فلفل دلمه رو روش بریزید. همه جاش یکدست بریزید و در نهایت پنیر رو بریزید
در بگذارید با حرارت کم تا هم مایع بسته بشه و بپزه و هم پنیر پیتزا آب بشه. اگه دیدید که زیرش داره می سوزه و هنوز روش کامل نبسته یا پنیرش آب نشده یکی دو قاشق آب از لبه های تابه دور تا دورش بریزید تا از سوختن زیرش جلو گیری کنه.
پنیر که آب بشه غذاتون حاضره و می تونید سرش بدید توی یه دیس گرد و با سس کچاب تزیینش کنید.اما اگه دوست دارید که روش طلایی بشه می تونید چند دقیقه بگذاریدش توی فر و گریل رو روشن کنید.یا بگذاریدش توی ماکروفر و باز گریل رو بزنید تا روی پیتزا طلایی بشه.
اگه هیچ کدوم رو ندارید و بازم دلتون می خواد تا پنیر روش طلایی بشه یه راه حل دیگه ام داره و اون استفاده از تورچ هست.برای اون دسته از عزیزانی که نمی دونند تورچ چیه بگم که یه وسیله ارزون قیمت و ساده است که خیلی مصارف گوناگونی توی شغلهایی مثل طلا سازی و ... داره. و یکی از مصارفشم استفاده توی اشپز خونه ست.برای سوزوندن و طلایی کردن روی سوفله ها و پای و تارتها و مرنگها و ... می شه ازش استفاده کرد.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
آشپزی سولیکو: پیتزای بدون خمیر