سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



درگیری درون گروهی طالبان در افغانستان 7 کشته برجای گذاشت


درگیری درون گروهی طالبان در افغانستان 7 کشته برجای گذاشتایرنا/ درگیری میان دو شاخه طالبان در استان بادغیس افغانستان 7 کشته بر جای گذاشت. 5 تن از کشته شدگان از حامیان ملا «اختر محمد منصور» جانشین ملا محمد عمر رهبر پیشین طالبان هستند.

«عبدالروف تاج» فرمانده پلیس بادغیس به خبرنگاران گفت که این درگیری ها روز یکشنبه میان حامیان اختر منصور و «محمد عبدالرسول» رهبر شاخه انشعابی طالبان رخ داد.
این درگیری ها در شرایطی روی می دهد که این دو گروه دو روز قبل نیز در اطراف شهرستان شیندند استان هرات با هم درگیر شدند و در آن درگیری ها 11 تن کشته و 13 تن دیگر زخمی شدند.
پس از مرگ ملا محمد عمر گروه طالبان به دو گروه عمده تبدیل شد که شماری از اختر منصور حمایت می کنند و شمار دیگری منصوررا متهم به مرگ ملا عمر کرده و عبدالرسول را به عنوان رهبر خود برگزیده اند.
منابع افغان حدود دو ماه قبل گزارش دادند که عبدالرسول در راه عزیمت به کویته پاکستان ربوده شده و برخی از این منابع می گویند که سازمان اطلاعات ارتش پاکستان در ربودن وی دست داشته است.
گروه اصلی طالبان به رهبری اختر منصور از اول فروردین امسال عملیاتی به نام «عمری» را در افغانستان راه اندازی کرده و توانسته مناطق محدودی را در برخی از استان ها به تصرف خود درآورند، اما تصرف این مناطق دوام نداشته و با اعزام نیروهای کمکی از آنان پس گرفته شده است.
طالبان در تازه ترین عملیات توانستند بزرگراه استان بغلان ازاستان های شمالی پایتخت را به کنترل خود درآورند، اما در کمتر از سه روز ارتش ونیروهای پلیس، روزیکشنبه آنان را عقب راندند واین بزرگراه از وجود مخالفان مسلح پاکسازی شد.
نیروهای طالبان اغلب با عملیات انتحاری و جاسازی بمب ها به تحرکات خود ادامه می دهند.



منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
درگیری در اطراف کاخ مرسی یک کشته برجای گذاشت