آخرین وضعیت آیین نامه جدید استخدامی کارکنان دانشگاه‌ها


معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در خصوص اجرای آیین نامه جدید استخدامی کارکنان دانشگاه‌ها گفت: این آیین نامه به دلیل وجود برخی اشکالات، مورد بازنگری مجدد قرار گرفته و اصلاحاتی در آن انجام شده تا در نهایت برداشت‌های متفاوت از آن به حداقل برسد.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر محمدحسین امید در سومین نشست مدیران امور اداری و پشتیبانی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی منطقه یک کشور با بیان این مطلب تأکید کرد: وضعیت جذب نیرو در دانشگاه‌ها باید با در نظر گرفتن اهداف آموزش عالی و سیاست گذاری‌های وزرات علوم مورد توجه قرار گیرد.

دکتر امید به ارتقای سیستم منطقه‌بندی دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: در راستای ارتقای نظام منطقه‌بندی، در حال تدوین آیین‌نامه‌هایی هستیم تا نشست‌های مناطق در سطح معاونان و رؤسای دانشگاه‌ها نیز برگزار شود.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم بر لزوم ایجاد تحول در تشکیلات و فرآیندهای اداری تأکید کرد و افزود: برای استقرار دولت الکترونیک در آموزش عالی باید امور اداری در دانشگاه ها تمام فرآیندهای خود را از طریق سامانه‌های نرم افزاری انجام دهد تا نظام آموزش عالی با توان و سرعت بیشتری به انجام وظایف محوله بپردازد.

در ادامه، دکتر محمد باقر شیخی مدیر کل امور اداری و پشتیبانی وزارت علوم، ضمن تأکید بر اهمیت جایگاه امور اداری در نظام آموزش عالی کشور گفت: ما در بحث امور اداری با سه اصل زیربنایی چابک سازی اداری، توانمندسازی اداری و سلامت اداری رو به رو هستیم و هرکدام از اهمیت بسیاری برخوردارند.

وی با بیان اینکه جذب نیروی انسانی و ورود و خروج نیروها باید با کارشناسی دقیق انجام شود؛ چرا که به توانمندسازی سیستم اداری و در نهایت سلامت اداری کمک خواهد کرد افزود: سلامت اداری یکی از موضوعات مهم کشور است که سیاست های کلی آن از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده و بحث شفاف سازی در این مقوله یکی از پارامترهای اساسی است که به دستیابی سلامت اداری کمک می کند.

دکتر شیخی تصریح کرد: در خصوص جذب نیرو، یکی از اصول مطرح شده که مورد توافق وزارت متبوع و سازمان مدیریت است، نسبت یک به یک بین اعضای هیئت علمی و غیر هیئت علمی در دانشگاه‌هاست که برای جذب نیروها ملاک عمل قرار می گیرد و مجوز تبدیل وضعیت استخدامی نیز به شرط رعایت این نسبت، برای دانشگاه‌ها صادر خواهد شد.

در بخش دیگری از این نشست دکتر فرزین نصیری مدیر امور اداری دانشگاه تربیت مدرس، گزارشی از عملکرد کارگروه کارگزینی غیر هیئت علمی در یک‌سال گذشته را که در 10 جلسه در این دانشگاه تشکیل شد، ارائه کرد.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، در این نشست که با حضور دکتر محمد باقر شیخی مدیر کل امور اداری و پشتیبانی وزارت علوم، دکتر محمد زاده معاون پشتیبانی و منابع انسانی دانشگاه تربیت مدرس و مدیران امور اداری و روسای کارگزینی غیرهیئت علمی دانشگاه‌های منطقه یک، در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، با بحث و گفت‌وگو در خصوص تهیه دستورالعمل نحوه احتساب مدارک تحصیلی کارکنان دانشگاه‌ها در کارگروه کارگزینی غیر هیئت علمی با مشارکت دبیران مناطق 9گانه ادامه یافت و مواد دستورالعمل پس از ارائه نظرات مخالف و موافق و دریافت پیشنهادها بررسی شد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
آزمون آیین نامه اصلی 98-99 (راز موفقیت و قبولی در آزمون آیین نامه چیست؟)