وزارت کشور: دستور کار حجاب و عفاف ابلاغ شده است/ در بخش خصوصی مشکل داریم


جانشین رئیس بازرسی ستاد مرکزی صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی وزارت کشور با بیان اینکه دستور کار عفاف و حجاب توسط ستاد صیانت ابلاغ شده است گفت: وضعیت حجاب و عفاف در ادارات دولتی مناسب ولی در بخش خصوصی مشکلاتی وجود دارد.

به گزارش ایرنا، علی ملازاده روز چهارشنبه در همایش صیانت از حقوق شهروندی در تبریز با اشاه به اینکه این دستور کار به بخش خصوصی هم ابلاغ شده است، گفت: دفاتری که با مدیریت بخش خصوصی اداره می شوند ولی همچون دفاتر پیشخوان دولت به یکی از نهادها و ادارات دولتی وابسته هستند در اولویت اجرای این دستور کار قرار دارند.

وی با بیان اینکه بانوان جامعه اسلامی ایران در نوک حمله تهاجم فرهنگی دشمن قرار دارند گفت: اسلام به حجاب و عفاف آقایان هم توجه دارد.

ملازاده با اشاره به جایگاه برتر آذربایجان شرقی در خصوص صیانت از حقوق شهروندی بر اساس ارزیابی های صورت گرفته، یادآوری کرد: صیانت از حقوق شهروندی و ترویج عفاف و حجاب، دغدغه رهبری و رئیس جمهوری است.

وی با بیان اینکه اجرای موفقیت آمیز برنامه های ستاد صیانت نیازمند همکاری همه دستگاه های اجرایی است، گفت: وزارت کشور مسئولیت هماهنگی دستگاه ها و نظارت بر انجام وظایف را دارد.

وی با بیان اینکه وضعیت عفاف و حجاب در جامعه بهتر شده ولی مطلوب نیست به نقش رسانه ملی در تقویت روح عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: متاسفانه در برخی موارد شاهد طرح پیشینه زندگی غیرهنری بازیگران در صدا و سیما هستیم که حاوی نقطه های سیاهی است و باید توجه کرد که رفتار و کردار هنرمندان در جامعه تاثیر گذار بوده و در واقع ترویج نوعی زندگی خاص است.

ملازاده گفت: عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد هم با وجود اقدامات مناسب انجام شده در خصوص ارتقای عفاف و حجاب به خاطر اینکه منجر به جریان سازی در جامعه نشده قابل دفاع نیست.

وی با اشاره به اینکه در خصوص عفاف و حجاب برای 24 دستگاه در قالب 310 بند وظیفه تعریف شده است، گفت: 90 درصد از 21 وظیفه نیروی انتظامی ارشادی است اما در مواردی هم مجبور به اعمال برخوردهای سلبی است.

ملازاده با اشاره به نقش آموزش و پرورش در نهادینه کردن رفتارهای اسلامی گفت: استفاده از متون غربی در آموزش زبان انگلیسی موجب ترویج زندگی غربی می شود.

وی با اشاره به اینکه دستگاه های غیرفرهنگی فعالیت بهتری در رابطه با موضوع عفاف و حجاب دارند، گفت: یکی از مشکلات دستگاه های اجرایی کمبود بودجه برای فعالیت های فرهنگی است که می بایست با همکاری مجلس و در زمان تدوین بودجه مرتفع شود.

ملازاده با اذعان به نارضایتی های موجود بین مردم در خصوص رعایت حقوق شهروندی در ادارات گفت: مردم ایران اسلامی همواره در صحنه های ملی و مذهبی حضور دارند و در حمایت از نظام و رهبری سنگ تمام می گذارند، اظهارکرد: رعایت نشدن حقوق شهروندی در روند امور اداری شایسته این مردم نیست.

وی بر ضرورت تلاش برای افزایش رضایت مندی مردم در این خصوص تاکید کرد و گفت: رضایت مندی عمومی در صورت کاهش تخلفات و فساد اداری، ارتقا می یابد.

ملازاده با بیان اینکه ارتقای رضایت مندی عمومی در مرحله نخست نیازمند آشنا شدن مردم با حقوق شهروندی است، خاطرنشان کرد: در زمینه حقوق شهروندی حق و تکلیف با هم مطرح است و معنا ندارد شهروندی انتظار خارج از قانون داشته باشد.

وی به نقش پیاده سازی دولت الکترونیک در کاهش مراجعه مردم به ادارات و در نتیجه کاهش روابط فساد زا اشاره کرد و افزود: روابط عمومی ها، بخش های آموزشی ادارات و رسانه ها وظیفه آموزش همگانی در رابطه با حقوق شهروندی را بر عهده دارند.


ویدیو مرتبط :
تجمع عفاف و حجاب مقابل وزارت ارشاد 2