سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آمریکا شیطان بزرگ است و خواهد بود/ دشمن هیچ اشرافی بر توان نظامی ما ندارد


به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) طی سخنانی در همایش «خط مقدم» که در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد، با اشاره به سوابق دشمنی آمریکا با نظام جمهوری اسلامی اظهار داشت: امام(ره) فرمود امریکا شیطان بزرگ است و این امریکا همیشه شیطان بزرگ خواهد بود.

اسماعیلی افزود: من خودم یک سرباز رزمی هستم و می‌دانم دشمن چطور به جوانان چشم دوخته تا آنها را ناامید کند چون توان مقابله با علم آنها را ندارد.

وی با بیان اینکه هیچگاه حرف جمهوری اسلامی دو تا نشده است، گفت: دشمن بعد از 12 سال مجبور به ادامه مذاکرات و تفاهم با ایران شد و البته به قول رییس جمهور یک گل خوردیم و دوتا زدیم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاطرنشان کرد: آنها وقتی دیدند از ادامه مذاکرات ضرر خواهند کرد، بحث های موشکی و بازدید از مراکز نظامی را مطرح کردند.

اسماعیلی گفت: برخی از داخلی ها می‌گویند دشمن با این همه ماهواره و تجهیزات شناسایی همه اطلاعات و محل رادارهای ما را می دانند چرا پافشاری می‌کنید، ولی بدانید که آنها هیچ اطلاعات و اشرافی ندارند و هیچوقت هم نخواهند داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: قبول داریم که معیشت در عرصه اقتصادی سخت است. ما 37 سال در تحریم به سر بردیم اما مردمان ایران زمین بهترین مردمان جهان هستند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ادامه داد: 37 سال است که ما تحریم هستیم اما کسی اجازه تعدی به کشور ما را نداشته است. در دنیا دیدیم کسانی که با دستهای چدنی امریکا دست می‌دادنند، چگونه سربازان امریکایی با آنها برخورد کردند.

اسماعیلی با بیان اینکه پدافند هوایی همیشه دست به ماشه است، اظهار داشت: دوره بزن و در رو تمام شده و آمادگی ما به حدی است که مثلا در زمان راهپیمایی ها می بینیم دشمنان به طرز عجیبی از مرزهای ما دور می‌شوند.

وی تصریح کرد:  امروز هیچ گلوگاه فنی در حوزه پدافند هوایی نداریم و نیازمند خرید فکر از خارج نیستیم. امروز رادار 3هزار کیلومتری را متخصصین ما به تنهایی ساخته اند و جزو 6کشور سازنده آن در دنیا هستیم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی گفت: جوانان سازنده این رادار تنها خواسته شان دیدار با حضرت آقا بود که آنها را بردیم و ایشان هم لطف زیادی کردند.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه ما تهدیدات را بخوبی میشناسیم، افزود: امروز ارتش و سپاه در 3700 نقطه پدافندی بصورت منسجم گسترش یافته اند.

وی با بیان اینکه با دشمن تعارف نداریم، گفت: در گذشته دیدید که هواپیمای جاسوسی ساقط و هواپیمای دیگری به زمین نشانده شد. هواپیمای حامل نظامیان امریکایی قصد عبور داشت که آن را نشاندیم و 7 ساعت اجازه پرواز نداریم تا بدانند این کشور صاحب دارد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاطرنشان کرد: سازمان ایکائو که مرکزیت آن در کشوری است که ضدیت زیادی با ما دارد (کانادا) آسمان ایران را امن ترین آسمان خاورمیانه اعلام کرد در حالیکه در 53 سال اخیر هیچگاه گفته نشده که آسمان کشوری امن است غیر از دو ایالت امریکا.

اسماعیلی گفت: در زمان مذاکرات، برای فشار به ما، یک صدر اعظم و رئیس جمهور و وزیر می‌خواستند بدون اجازه از آسمان ایران عبور کنند که آنها را پشت مرر نگه داشتیم تا ادب شوند و بدانند هیچ عبوری بدون هماهنگی امکان ندارد.

وی اظهار داشت: فرمانده نیروی هوایی روسیه آمد به من گفت می‌خواهم بدانم چطور هواپیمای یو2 رو کشف کردید؟ باورش نمی‌شد ولی وقتی اسناد و مدارک را نشان دادیم گفت خیلی در این حوزه پیشرفت کرده اید.

این فرمانده عالیرتبه نیروهای مسلح در ادامه اظهار داشت: امروز مهمترین تهدید در حوزه فزهنگی است و خاکریز دشمن هم در موبایل ها و بالای پشت بام هاست.

ادامه دارد...


ویدیو مرتبط :
چگونه می توان تجهیزات نظامی را ازدید دشمن پنهان کرد