سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ایران و هند احداث خط لوله گاز از بستر دریا را با جدیت دنبال می کنند


به گزارش ایرنا؛ «علیرضا کاملی» روز دوشنبه در حاشیه پنجمین اجلاس سیاست انرژی در دهلی نو در گفت وگو با خبرنگاران افزود: قرار است این خط لوله 4.5 میلیارد دلاری ، روزانه 31.5 میلیون متر مکعب گاز را از ایران به بندر گجرات در غرب هند منتقل کند.
وی اظهار کرد: احداث این خط لوله دو سال بعد از امضای قرارداد خرید و فروش گاز بین دو کشور تکمیل می شود.
مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران درخصوص خط لوله صلح بین ایران، پاکستان و هند گفت که ایران اکنون با پاکستان درخصوص این خط لوله درحال مذاکره است واگر هند علاقمند به گفت وگو درباره این خط است ما از آن استقبال می کنیم .
وی افزود: اکنون با شرکت هندی 'گاز آسیای جنوبی' برای احداث خط لوله گاز از طریق بستر دریا درحال مذاکره هستیم.
کاملی، همچنین در پنجمین همایش انرژی جهان با عنوان «حفظ آینده انرژی ، چالش های جدید و فرصت های تازه» در دهلی نو با بیان اینکه ایران با داشتن ذخایر عظیم گاز قادر به تامین گاز موردنیاز آسیا و اروپا است ؛ افزود: ایران با 34 تریلیون مترمکعب حدود 18 درصد از ذخایر گاز جهان را در اختیار دارد.
وی خاطرنشان کرد که ایران قراردادهایی برای صادرات گاز طبیعی به کشورهای منطقه همچون ترکیه ، عراق، امارات متحده عربی منعقد کرده است .
مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران اظهار امیدواری کرد که صادرات گاز ایران به عراق بزودی آغاز شود.
وی در پاسخ به سوالی درخصوص فعالیت شرکت هندی در میدان گازی «فرزاد ب » اظهار کرد: گفت وگوها در این زمینه ادامه دارد.
کارشناس برجسته نفت و گاز طبیعی هند نیز در نشست پنجمین اجلاس سیاست انرژی جهان گفت که نفت وگاز تا سالها همچنان به عنوان منبع اصلی انرژی باقی خواهد ماند.
«نارندرا تانیجا» افزود: برای تامین نیازهای مردم و نیز حفظ محیط زیست ما باید برای استفاده از فرآوردهای نفت و گاز طبیعی فناوری پیشرفته و تمیزتری را بکار بگیریم.
پنجمین اجلاس سیاست انرژی با عنوان «حفظ آینده انرژی، چالش های جدید و فرصت های تازه» با حضور کارشناسان و مقامات صنعت نفت و گاز کشورهای مختلف از امروز به مدت دو روز در هتل 'موریا شراتان' دهلی نو درحال برگزاری است.
*آساق*264*1600**1392

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
احداث خط لوله گاز بین چین و روسیه