فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



صدا و سیما عزاداری اربعین حسینی قشم را به صورت زنده پخش کند


حجت الاسلام احمد غلامی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: تاکنون صدا و سیمای هرمزگان آنچنان که باید و شاید به آئین های عزاداری حسینی در قشم توجهی نداشته است و انتظار می رود به صورت ویژه این موضوع در دستور کار مسئولان این سازمان قرار بگیرد.
وی اضافه کرد: ظرفیت بصری آئین های عاشورایی این شهرستان نه تنها در سطح هرمزگان، بلکه قابلیت پخش مستقیم سراسری را دارد و باید بیش از پیش برای شناسایی و تبیین این ظرفیت ها تلاش شود.
حجت الاسلام غلامی با بیان اینکه افزون بر 20 هزار نفر روز عاشورا در شهر قشم گرد هم آمدند و عزاداری کردند، گفت: استفاده نکردن از این ظرفیت ها در قاب تصویر و ثبت و ضبط آن برای آیندگان، بی انصافی است.
وی با بیان اینکه ایام عزاداری سیدالشهدا(ع) فرصتی برای بالندگی تشیع و وعده گاهی برای عزاداران جهان اسلام است، گفت: مسئولان وظیفه دارند که با تمام توان زمینه برگزاری آئین های عزاداری را فراهم کنند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی قشم با دعوت از همه هیات های محلی و اقوام ساکن در جزیره قشم برای حضور حداکثری در آئین عزداراری اربعین حسینی، تاکید کرد: این حضور باشکوه باید در قاب تصویر عکاسان و تصویربرداران شهرستانی، استانی و ملی به ویژه فیلم برداران صدا و سیما ثبت و در رسانه های استانی و ملی پخش شود.
وی از برنامه ریزی مسنجم مسئولان این شهرستان برای برگزاری آئین های اربعین حسینی در قشم خبر داد و افزود: با برنامه ریزی های انجام شده بی شک این آئین ها با وحدت، همدلی و استقبال خوب مردمی برگزار می شود.
حجت الاسلام غلامی ادامه داد: بر همین اساس در روز اربعین حسینی تمام هیات های عزاداری قشم پس از برگزاری عزاداری در محله های این شهر، ساعت 11 صبح در محل مصلی قشم حضور می یابند و در یک اجتماع بزرگ به عزاداری سیدالشهدا می پردازند.
وی با اشاره به تاکید امام جمعه شهرستان قشم مبنی بر تشکیل هیات عزاداران اصناف و کسبه قشم و درگهان، گفت: تحقق این خواسته می تواند جلوه های ویژه ای به آئین های عزداری این ایام بدهد و در گسترش فرهنگ حسینی در جامعه کمک شایانی کند.
2090/

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
فیلم عزاداری محل ابوعلی بهبهان پخش شده از صدا و سیما