سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



انگلیس در یک دهه آینده 178 میلیارد پوند صرف هزینه های دفاعی می کند


به گزارش ایرنا، روزنامه تایمز روز دوشنبه در گزارشی در این مورد نوشت: مبارزه علیه اشکال مختلف تروریسم همانند گروه تروریستی داعش، در قلب راهبرد دفاعی جدید انگلیس قرار دارد.
روزنامه تایمز افزود: دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس قرار است امروز ( دوشنبه ) در مورد نتایج جمع بندی صورت گرفته در مورد بازبینی های صورت گرفته در راهبرد دفاعی و امنیتی این کشور که شامل 178 میلیارد پوند سرمایه گذاری در این بخش در طی یک دهه آینده است، سخن بگوید.
به نوشته این روزنامه، اختصاص 12 میلیارد پوند اضافی برای خرید تجهیزات نظامی، بخشی از سرمایه گذاری یاد شده بشمار می آید.
این روزنامه نوشت: افزایش نقش نیروهای نظامی انگلیس برای پاسخ به حملات تروریستی شبیه حملات اخیر در پاریس، از جمله مواردی است که در راهبرد دفاعی و امنیتی این کشور دیده شده است.
تایمز افزود: براساس برنامه ریزی صورت گرفته، بیش از ده هزار نیروی نظامی مسلح در صورت بروز حملات تروریستی در خیابان های انگلیس ، به حمایت از نیروهای پلیس این کشور وارد عملیات خواهند شد.
به نوشته این روزنامه، یکی از هزینه ای بزرگ دیده شده در این راهبرد، اختصاص یک بودجه 2 میلیارد پوندی برای خرید هواپیماهای شناسایی دریایی برای مقابله در برابر زیردریایی ها و کشتی های جنگی دشمن است.
تایمز افزود: براساس طرح دفاعی دولت انگلیس، قرار است در ده سال آینده، دو تیپ نظامی 5 هزار نفری که قابلیت اعزام به هر نقطه از جهان داشته باشد، از سوی ارتش این کشور تشکیل شود.
دیوید کامرون پس از بازگشت از نشست اخیر گروه 20 در ترکیه، در سخنانی در 'سیتی لندن'، گفته بود 2 میلیارد پوند با هدف تقویت نیروهای امنیتی و نیروهای ویژه ارتش انگلیس( اس ای اس)، درزمینهٔ خرید هواپیماهای بدون سرنشین و جنگنده های نظامی که قادر به حملات زمینی باشند، بالگرد ، تجهیزات محافظتی و ارتباطاتی صرف خواهد شد.
وی همچنین با اشاره به تغییر بزرگ صورت گرفته در نحوه تخصیص کمک های خارجی انگلیس، گفت: نیمی از 12 میلیارد پوند کمک های یادشده به دولت های شکننده و یا دچار فروپاشی شده که به طور بالقوه به محلی برای پرورش تروریسم درآمده اند، اختصاص خواهد یافت.
جورج آزبورن وزیر دارایی انگلیس نیز به رغم تصمیمش برای صرفه جویی در هزینه های جاری نظامی و انتظامی از جمله کاهش نیروهای پلیس، با هدف مقابله با کسری بودجه این کشور، از تصمیم دولت دیوید کامرون برای تخصیص بودجه ای با رقم بیش از 12 میلیارد پوند جهت خرید جت های جنگنده پیشرفته استیلت خبر داده است.
وزیر دارایی انگلیس در گفت وگویی با ساندی تایمز که روز یکشنبه گذشته منتشر شد، گفت که این بودجه صرف خرید 138 فروند جت جنگنده استیلت 'اف 35'، که قادر به پرواز از روی دو ناو هواپیمابر جدید انگلیس خواهند بود، می شود.
به گزارش منابع انگلیسی انتظار می رود تا سال 2023 میلادی، 24 فروند از این هواپیماهای جنگنده از سوی شرکت آمریکایی ' لاکهید مارتین' ساخته و تحویل انگلیس شود.
آزبورن همچنین در این گفت وگو این موضوع را که کاهش هزینه های عمومی و بودجه جاری ارتش و پلیس ، موجب کاهش ظرفیت های مبارزه با تروریسم می شود، رد کرد و گفت:«ما اطمینان می دهیم که انگلیس به درستی در مقابل تهدیدات تروریستی دفاع خواهد کرد.'
این در حالی است که پس از حملات تروریستی 13 نوامبر در پاریس، مسائل امنیتی در جایگاه نخست مباحث مجامع عمومی قرارگرفته است.
وزیر دارایی انگلیس قرار است روز چهارشنبه این هفته جزییات طرح جدیدش در خصوص کاهش گسترده هزینه های عمومی اعلام کند که براساس اعلام صندوق بین المللی پول شدیدترین طرح ریاضتی در میان کشورهای ثروتمند تا سال 2020 خواهد بود.
گفته می شود، 'مایکل فالون' وزیر دفاع انگلیس از داونینگ استریت( نخست وزیری) و وزارت دارایی این کشور، خواسته است که با توجه به تهدیدات کنونی امنیتی، از کاهش هزینه های دفاعی این کشور که شامل کاهش نیروهای نظامی و یا ادغام برخی از آنها خواهد بود، خودداری شود.
براساس طرح صرفه جویی آزبورن، هزینه های نیروی دریایی و بودجه مدیریت وزارت دفاع انگلیس کاهش، شماری از پایگاه های نظامی این کشور بسته و یا فروخته می شوند و برخی از واحدهای نظامی آن نیز منحل و یا ادغام خواهند شد.
اروپام**1**1552

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
وقتی هزینه آکادمی گوگوش 2014 صرف این برنامه می شود!!