آشپزی و تغذیه


2 دقیقه پیش

غذای ملل/ ریتا ؛ سالاد خاص هندی

دیکاوو/ سالاد ریتا هندی یک سالاد بسیار خوشمزه می باشد. شما می توانید از این سالاد در مهمانی هایتان استفاده کنید. این سالاد طرز تهیه آسانی نیز دارد و شما می توانید به راحتی ...
2 دقیقه پیش

برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی درپاوه

مهر/ مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در شهر باینگان خبر داد.هادی شریفی اظهار داشت: ۲۸ اردیبهشت تا سوم ...



میز اردور/ «نان تابه‌ای» مخصوص صبحانه های عالی


  X  

تاریخ خبر : شنبه 1394.09.07 - 09:48

میز اردور/ «نان تابه‌ای» مخصوص صبحانه های عالی

برترین ها/ چی لازم دارم:
شیر: نصف پیمانه
ماست: نصف پیمانه
آرد سفید: دو و نیم پیمانه
روغن مایع: یک چهارم پیمانه
خمیر مایه خشک : یک قاشق غذاخوری
بیکینگ پودر: یک قاشق غذاخوری
نمک: نصف قاشق چای‌خوری
چطور بپزم:
1- آرد، نمک و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کنید. این مخلوط اول ماست.مخلوط دوم، ماست ، شیر و روغن است. شکر و خمیرمایه را هم با هم مخلوط کرده و آنها را با کمک الک روی مخلوط دوم بپاشید. اکنون به آرامی مخلوط اول را با این مواد اضافه کنید و در حین اضافه کردن مخلوط‌ها را هم بزنید تا آرد گلوله نشود. سپس مخلوط به دست آمده را 10 دقیقه با دست ورز بدهید.
2- اگر حس کردید به دست می‌چسبد در حین ورز دادن به آن آرد اضافه کنید. زمانی که خمیر یکنواخت و نرمی به دست آمد، آن را چانه کنید و داخل ظرفی قرار داده و روی آن را بپوشانید و به مدت یک ساعت درجای گرم قرار دهید تا پف کند. بعد از مدتی خمیر را با وردنه باز کنید. لوله خمیر را به دلخواه‌تان با چاقو قسمت کرده و روی آنها را کمی چرب کنید. چانه‌ها برای پختن آماده است.
پختن نان:
1.اگر آن را داخل فر می‌گذارید، فر را روی 200 درجه سانتیگراد گرم کنید. در همین فاصله روی چانه‌ها کمی آرد بریزید. روی آنها را بپوشانید تا بیشتر آماده شوند. سپس آنها را داخل سینی فر پهن کنید.
2.اگر داخل ماهیتابه نان می‌پزید، کف آن را با قلم‌مو چرب کنید و چانه را با وردنه صاف کرده و داخل آن پهن کنید.
نکته‌های طلایی:
1.روی نان کنجد، سیاه‌دانه، گردوی رنده شده و تکه‌ها میوه های خرد شده اضافه کنید.
2.اگر در ماهیتابه نان می‌پزید در آن را بگذارید و بعد از سرخ شدن یک طرف نان، آن را با کفگیر برگردانید تا سمت دیگر هم سرخ شود.
3.نانی که آموزش داده شد، طعم معمولی دارد. اما اگر دل‌تان می‌خواهد نان شیرین باشد، میزان شکر اضافه شده را می‌توانید تا سه قاشق افزایش دهید.
4.حتما حین پختن نان‌ها روی چانه‌ها نایلون بکشید تا خشک نشود و بعد به تدریج چانه‌ها را داخل ماهیتابه قرار دهید.5.پیش از هر بار قرار دادن چانه جدید داخل ماهیتابه آن را از روی گاز برداشته کف آن را چرب کنید و بعد چانه جدید آماده شده را داخل آن بگذارید. 6.اگر نان را داخل فر می‌گذارید حتما کمی آب کف سینی پایینی فر بریزید تا نان رطوبش را از دست ندهد.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
اردور نان فانتزی با تن ماهی