سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



گزیده‌ای از اخبار مطبوعات/ چهره آمریکا را بزک نکنید!


گزیده‌ای از اخبار مطبوعات/ چهره آمریکا را بزک نکنید!آخرین خبر/ گزیده‌ای از مهمترین رویدادها و اخبار مطبوعات در روز شنبه به شرح زیر می باشد.

کیهان- این روزنامه در یادداشتی به قلم «سعدالله زارعی» با عنوان «چهره آمریکا را بزک نکنید!» نوشت: یک عده‌ای در ایران که متاسفانه بعضا جایگاههای حساسی از نظام را در اختیار دارند و از امکانات وسیعی - متعلق به بیت‌المال مسلمین - برخوردار می‌باشند، مشغول دروغ‌پراکنی و بزک کردن چهره‌ دشمن اصلی ایران هستند. این در حالی است که در روزی که دولت ایران قلب راکتور اراک - که به منزله قلب ملت ایران بود - را از جا درآورد و جای آن را بتن ریخت، مقامات آمریکا از یک سو این را یک پیروزی بزرگ برای خود معرفی کردند و به پایکوبی پرداختند و از سوی دیگر بدون از دست دادن حتی یک لحظه، برای آنکه احساسات ضدایرانی در آمریکا کاهش پیدا نکند اعلام کردند نگرانی‌های ما از امکانات تسلیحاتی ایران و حمایت آن از تروریزم و تهدید هم‌پیمان اسرائیلی ما از سوی عوامل ایران به قوت خود باقی است و تا رفع آنها صحبت اعتماد به ایران نیست!

قانون- این روزنامه در مطلبی با عنوان «بگو مگو برای وحدت» به برگزاری دومین همایش اصولگرایان در آستانه انتخابات که پنجشنبه شب، بیست و چهارم دی ماه در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد، پرداخت و نوشت: دومین همایش اصولگرایان برگزار شد اما این بار هم بد ون حضور شخصیت های کلید ی جریان راست!

اعتماد- این روزنامه سرمقاله خود با عنوان «مقابله با نفوذ، به سبک اصولگرایان» به انتقاد از روندی که اصولگرایان برای موفقیت در عرصه انتخابات پیش گرفته اند پرداخت...به نظر می رسد که دوستان اصولگرا در حال فرافکنی مشکلات داخلی خود هستند. آنان که در جریان انتخابات ١٣٩٢، دچار یک بحران جدی شدند، هنوز متوجه ابعاد این بحران نیستند و گمان می کنند که با تکیه به گروه جدید طرفدار محمود احمدی نژاد می توانند برخی از افراد خود را وارد مجلس کنند. در حالی که چنین نیست. مشترک شدن لیست آنان به ضرر اصولگرایان واقعی است و نفع اصلی را گروه احمدی نژاد خواهد برد.

کیهان-این روزنامه در مطلبی با عنوان «پادوهای آمریکا در فتنه 88 برای نفوذ به مجلس دست و پا می زنند»،نوشت: پروژه کودتای رنگی که در فتنه 88 به کار گرفته شده بود، امروزه به یک سناریوی سوخته تبدیل شده است ولی از آنجا که دشمنی آمریکا پایان ناپذیر است، نمی توان از توطئه های بعدی غافل بود و باید عرصه سیاسی کشور را به دقت زیر نظر گرفت و دروازه های ورود بعدی دشمن را شناخت.

تجارت-این روزنامه در مطلبی با عنوان «تلاش بی سرانجام؟!» نوشت: مخالفان توافق در دو سوی مرزهای جغرافیای سیاسی ایران، ابتدا بر مبنای دعاوی عقیدتی - سیاسی (ایدئولوژیک) به انتقاد از فرآیند مذاکرات هسته ای پرداخته و هر یک به نحوی آن را در تضاد با منافع ملی و مصالح جامعة ایران دانستند. تجارت افزود: اما این حنای ایدئولوژیک دیگر برای افکار عمومی رنگی نداشت زیرا فشار تحریم های اقتصادی چندان بر بخش های عظیمی از اقشار اجتماعی سنگینی می کرد که وعدة رفع تحریم ها، شوق و شور بسیاری در میان آنان برانگیخت.

جوان- این روزنامه درعنوان نخست خود اجرای زودهنگام برجام را به اهداف انتخاباتی دولت گره زد و نوشت: سرعت زایدالوصف دولت برای انجام تعهدات برجام مثال زدنی است، به صورتی که از قاعده «رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود» نیز استفاده نمی نماید. به تعبیر بهتر، دولت در اجرای برجام پروسه اعتدال گرایی و اعتدال خواهی را استثنا کرده است. تحلیلگران سرعت مذکور را با دو رویکرد بدبینانه و خوشبینانه تحلیل می کنند. برخی بر این باورند که سرعت اجرای برجام از سوی دولت به خاطر مشکلات کشور و نهایتاً مشکلات مردم است که سرعت در اجرا می تواند به کاهش سریع تر آلام مردم و مشکلات اداره کشور منجر شود. دیدگاه دوم سرعت اجرای برجام را با انتخابات گره می زند که دولت تلاش می کند با نشان دادن اثرات اجرای برجام جهت گیری رأی و سازمان رأی را به صورت طبیعی در دست گیرد و مجلس همسو با دولت شکل گیرد. دیدگاه سومی هم وجود دارد که اگر اجرای برجام مشکلی را از مشکلات مردم حل می کند چه اشکالی دارد ثمرات آن در سبد دولت هم قرار گیرد.

شرق – این روزنامه در مطلبی با عنوان «آشوراده جایی برای سوداگری ندارد» نگاهی به منطقه «آشوراده» به عنوان پناهگاه حیات وحش انداخت و با اشاره به اهمیت این زیستگاه به لحاظ تنوع گیاهی و جانوری در آن نوشت: سوداگران از دهه ٧٠ جزیره آشوراده را جایی مناسب برای سرمایه گذاری و ساخت و ساز یافتند اما بد نیست بدانیم که طبیعت گردی و گردشگری پایدار در آشوراده به هیچ ساخت و سازی نیاز ندارد و گردشگران پس از پرنده نگری و مشاهده طبیعت بکر با اهداف آموزشی، سرگرمی یا... می توانند برای شب گذرانی و اقامت به بندر ترکمن در چند کیلومتری مراجعه کنند. به عکس آنچه وانمود شده که ساخت و ساز درآشوراده درآمد ناشی از طبیعت گردی پایدار را قطع خواهد کرد که موکول به سلامت طبیعی جزیره است، ساخت و ساز، سلامت طبیعی جزیره را از میان خواهد برد.

جام جم- این روزنامه در مطلبی ازخطر آگهی های محصولات آرایشی و بهداشتی در شبکه های ماهواره ای و احتمال اهداف بیوتروریستی از ارایه این کالاها خبر داد وبه نقل از دکتر رسول دیناروند، رییس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت هشدار داد که احتمال استفاده از آنها برای اهداف «بیوتروریستی» نیز بالاست.

شرق- این روزنامه در گزارشی با عنوان «صف سوپرتانکرها برای خرید نفت ایران» به موضوع برداشته شدن تحریم های ایران پس از اجرای برجام پرداخت و نوشت: کاپیتان‌ها منتظرند لغو تحریم‌های ایران اعلام شود تا نفیر نفتکش‌ها بلند شود و آب‌های ایران را به مقصد هند و اروپا ترک کنند. زمان توقف روی آب به‌سر آمده‌ است.
داده‌های ردیابی کشتی‌ها نشان داده که ۲۲ سوپرتانکر یا نفتکش ‌غول‌پیکر ایران آماده است تا با اعلام لغو تحریم‌ها، راهی آب‌های آزاد شوند. یکی از مهم‌ترین نتایج توافق هسته‌ای ایران و ١+٥، بازگشت امکان خرید‌و‌فروش نفت ایران با خریداران جهانی است...اکنون نفتکش‌های ایرانی در‌حالی منتظر شنیدن اعلام لغو تحریم‌ها هستند که قیمت نفت به کمترین میزانش یعنی ۳۰ دلار رسیده ‌است.»

ابتکار-این روزنامه در گزارشی با عنوان «نسبت مهم برای پیروزی کاندیداها» به بررسی انتخابات پرداخت ونوشت: «در قانون انتخابات، تعداد کاندیداهای هر حوزه انتخابیه به نسبت جمعیت آن حوزه تعیین می‌شود. با این همه برخی حوزه‌های انتخابیه وجود دارند که این نسبت در آن‌ها رعایت نشده است. فارغ از نیازی که به بازنگری در تعداد نمایندگان حوزه‌های انتخابیه وجود دارد، تعداد صندلی‌های هر حوزه انتخابیه در مجلس در کنار کاندیداهای آن در هر حوزه می‌تواند شانس نامزدهای انتخاباتی را نسبت به حوزه‌های دیگر بیشتر یا کمتر کند. بررسی نسبت تعداد صندلی‌های حوزه‌های انتخابیه در مجلس در کنار جمعیت آن حوزه و نیز تعداد کاندیداهای حوزه‌ها می‌تواند چشم‌اندازی از شانس چهره‌ها و گروه‌های سیاسی برای پیروزی در هر حوزه را نشان دهد.
جوان-این روزنامه در گزارشی با عنوان ««GEM» صداهاوسیما‌ها را بازی می‌دهد» به موضوع اخیر رفتن برخی بازیگران به شبکه های خارجی پرداخت ونوشت:« ایجاد شهرک سینمایی با سرمایه‌گذاری عربستان سعودی و تولید چند سریال بیگ پروداکشن تنها بخشی از فعالیت‌هایی است که «GEM» در حال نقش‌آفرینی در آنهاست... این اقدامات در حالی است که وزارت ارشاد فعلاً در حال متقاعد کردن تهیه‌کنندگان سینما برای پخش نکردن تیزرهایشان از این شبکه و دیگر شبکه‌های ماهواره‌ای است.
اعتماد-این روزنامه در یک گزارش اقتصادی باعنوان «گره ٢٠٠ میلیارد دلارسرمایه خارجی دردست کیست؟ » به موضوع سرمایه گذاری در برنامه ششم توسعه پرداخت ونوشت: تحلیل‌‌های جدید زمان انجام سرمایه‌گذاری‌های خارجی وسرازیر شدن سرمایه‌گذاران به خاورمیانه را در سال آینده میلادی نوید داده‌اند موضوعی که ایران را صدرنشین جذب سرمایه‌گذاری خارجی در خاورمیانه خواهد کرد.

قانون-این روزنامه در گزارشی با عنوان «بهره جناحی از شهد‌ای هسته ای» نوشت: چند‌ روز قبل سالگرد‌ شهاد‌ت مسعود‌ علیمحمد‌ی - یکی از شهدای هسته‌ای کشورمان - بود‌ اما د‌ر رسانه‌های به ظاهر مد‌افع شهید‌ وشهاد‌ت و آنها که برنامه هسته‌ای را میراث شهید‌ان می‌د‌انند‌، خبری از وی نبود‌؛ نه یاد‌ی، نه مراسمی.

اعتماد – این روزنامه با اشاره به حضور حزب یاران احمدی نژاد در فرایند انتخابات مجلس نوشت: دوستان اصولگرا گمان می‌کنند که با تکیه به گروه جدید طرفدار احمدی‌نژاد می‌توانند برخی از افراد خود را وارد مجلس کنند.این روزنامه نوشت:حضور وزرای احمدی نژاد در ائتلاف اصولگرایان،یک نوع نفوذ برای ارتزاق از رای اصولگرایان است

آرمان - قرار است انتخابات مجلس وخبرگان برگزار شودولیست انتخاباتی جامعتین از ارزشی بالا برخوردار است. آیا آیت‌ا...هاشمی در این لیست است؟ این سوالی است که امروز در ذهن بسیاری وجود دارد و تا این لحظه پاسخ مطمئنی به آن داده نشده است اما در محتوا و لحن پاسخ‌ها می‌توان حدس زد که لیست جامعتین با حضور نام آیت‌ا... هاشمی در صدر آن بیش از همیشه مورد توجه قرار خواهد گرفت.

ایران- این روزنامه در گفت وگویی با حجت الاسلام یونسی دستیار ویژه رئیس جمهور به بررسی ابعاد انتخابات ریاست جمهوری 92 و مجلس 94 پرداخت و به نقل از وی نوشت:دعوای بین اصولگرایان و اصلاح طلبان را دعوای درستی می‌دانم...اما جریان سوم که افراطگرایان هستند، همیشه برای جمهوری اسلامی مشکل ایجاد کرده‌اند. افراطگرایان هستند که گاهی اصولگرایان را به گروگان می‌گیرند.او معتقد است: اصولگراها اعتبارشان را از ناطق و لاریجانی دارند .

ایران – این روزنامه به گفت و گو با«گرهارد شرودر» صدراعظم سابق آلمان به نقل از وی نوشت: آقای ظریف بخصوص به دلیل سابقه فعالیت طولانی مدتشان در آمریکا، دیپلمات بسیار باتجربه ای است که نه تنها درباره سیاست ایران آگاه است، بلکه بر مسائل بین المللی هم به خوبی اشراف دارد و این تجربه مزیت بزرگی بود که به کار آمد.

جمهوری اسلامی- این روزنامه درمطلبی با عنوان «انتخابات و اخلاق» با هشدار درباره انتخابات94 نوشت: بزرگان هستند که باید تدبیری بیاندیشند و قاطعانه مانع بداخلاقی شوند و شرایطی فراهم نمایند که انتخابات در فضائی سالم و اخلاقی برگزار شود.د راین یادداشت آمده است:در فضائی که احزاب، جناح‌ها و افراد فرصت طلب با بداخلاقی، دشنام دادن، عیب تراشی، بدگوئی، تهمت زدن و دروغ گفتن ایجاد می‌کنند، مردم چگونه می‌توانند به شناخت درستی از داوطلبان دست پیدا کنند؟

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: آخرین خبر


ویدیو مرتبط :
آمریکا را بزک نکنید