سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



موافقت روسیه برای فروش جنگنده سوخو۳۰ به ایران


ایران در واقع تمایل خود را برای خرید جنگنده‌های سوخو 30 اس ام اعلام کرده است اما دو طرف فقط در حال رایزنی درباره‌ی این موضوع هستند و قرارداد آن در سال جاری (میلادی) امضاء خواهد شد.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : روسیه با فروش جنگنده سوخو ۳۰ به ایران موافقت کرد.

به گزارش انتخاب، اواخر بهمن ماه سال گذشته و یک روز پس از سفر سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به مسکو بود که خبرگزاری‌های روسیه به نقل از یک مقام بلندپایه در سرویس فدرال روسیه برای همکاری‌های فنی – نظامی که مسئول صادرات تسلیحات مسکو است، از امضای قرارداد فروش جنگنده‌های سوخو 30 میان ایران و روسیه در سال 2016 خبر دادند.

طبق خبری که این مقام روسیه به رسانه‌های روسیه داده بود، مدل جنگنده سوخو30 که ایران قرار است از مسکو خریداری کند، SM یعنی بهترین مدل حال حاضر این جنگنده است.

به گفته وی، ایران در واقع تمایل خود را برای خرید جنگنده‌های سوخو 30 اس ام اعلام کرده است اما دو طرف فقط در حال رایزنی درباره‌ی این موضوع هستند و قرارداد آن در سال جاری (میلادی) امضاء خواهد شد.

حالا با گذشت حدود 2 ماه از انتشار این خبر، علی اکبر ولایتی مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب طی سخنانی این خبر را تایید کرده است. وی در سخنانی که درباره روابط بین ایران و روسیه شب گذشته گفته بود: ما طرفدار منافع ملی خودمان هستیم و هر کس منافع ملی ما را تأمین کند و در امور داخلی ما دخالت نکند، خواهان روابط با آن کشور هستیم. برخی کشورهای اروپایی حتی حاضر نیستند یک گلوله توپ یا یک تفنگ به ما بدهند اما روسیه حاضر است جنگنده سوخو 30 را به ما بدهد.

ولایتی همچنین گفته است که در جریان سفرش به مسکو، ولادمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز به وی گفته است که، ما به تمام تعهدات خودمان در برابر ایران عمل می‌کنیم.

پیشتر، سردار حسین دهقان وزیر دفاع در سخنانی در یک برنامه زنده تلویزیونی درباره خرید جنگنده از روسیه گفته بود: در رابطه با خرید جنگنده از روسیه با توجه به نیاز نیروی هوایی ارتش با روس‌ها صحبت‌هایی شده است و در حال حرکت به‌سمت انعقاد قرارداد با روس‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه جنگنده مورد نظر وزارت دفاع و نیروی هوایی ارتش "سوخو 30" است، تأکید کرده بود: تعداد جنگنده‌های سوخو30 که قصد خرید از روس‌ها داریم مشخص شده ولی فعلاً تعداد این جنگنده‌ها را اعلام نمی‌کنیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح همچنین در ادامه ضمن تکذیب اخبار منتشره درباره خرید جنگنده جی10 از کشور چین، اظهار داشت: بنده خودم هم این جنگنده را دیده‌ام ولی قرار نیست این جنگنده چینی را خریداری کنیم.


ویدیو مرتبط :
سوخو۳۰؛ گزینه احتمالی ایران برای تجهیز نیروی هوایی