ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



تصمیم جدید اعضای مستعفی کمیته اخلاق در مورد کی‌روش


  X  

تاریخ خبر : سه‌شنبه 1394.08.19 - 11:52

تصمیم جدید اعضای مستعفی کمیته اخلاق در مورد کی‌روش

نود/ در حالی که نزدیک به یک ماه از اختلاف اعضای مستعفی کمیته اخلاق و کارلوس کی‌روش می‌گذرد، آنها هنوز این پرونده را رها نکرده و منتظر ورود اعضای جدید کمیته اخلاق به این پرونده هستند.
در روزهایی که ماجرای دعوای کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی با علیرضا اسدی، دبیرکل فدراسیون فوتبال به اوج رسیده، ماجرای پرونده او به خاطر پیراهن‌های آل‌اشپورت را خیلی‌ها فراموش کرده‌اند اما این مساله برای اعضای مستعفی کمیته اخلاق هرگز تمام شده نیست.
چندی پیش اعضای سابق کمیته اخلاق پرده از رازی بزرگ برداشتند و اعلام کردند گرفتن ۱۰۰ هزار دلار از شرکت آل‌اشپورت بابت پوشیدن پیراهن‌های این شرکت توسط کی‌روش یک تخلف آشکار بوده. آنها ادعا می‌کنند در قرارداد کی‌روش هرگز ذکر نشده بوده که می‌تواند برای پیراهن خود که با آن روی نیمکت تیم ملی می‌نشیند اسپانسر انتخاب کند و بنابراین پولی که از شرکت آل‌اشپورت گرفته غیر قانونی بوده است. این موضوعی است که چندهفته‌ای فوتبال ایران را درگیر خود کرده است و جالب‌تر اینجاست که به محض مطرح شدن این مساله علی کفاشیان که به نظر می‌رسید کمی از طرح این موضوع آشفته شده است بالافاصله با استعفای اعضای وقت کمیته اخلاق موافقت کرد.
یکی از اعضای سابق کمیته اخلاق که نمی‌خواست نامش فاش شود در این باره به «نسیم» می‌گوید: بحث کی‌روش بحثی است که از نظر ما تخلف مالی در آن دخیل است و هرگز نمی‌توانیم در مورد آن سکوت کنیم. زمانی که ما به کمیته اخلاق آمدیم هدف‌مان این بود که سلامت را در فوتبال حاکم کنیم و حالا هم این موضوعی نیست که از آن عبور کنیم.
او ادامه داد: البته همین که این موضوع را رسانه‌ای کردیم یک گام روبه جلو بود چراکه الان همه از این تخلف مطلع هستند و ما حداقل بخش عمده‌ای از راه را رفته‌ایم. با این حال ما این پرونده رها نکرده‌ایم و پیگیر آن هستیم.
اما نکته بعدی برنامه ای است که اعضای مستعفی کمیته اخلاق درباره پرونده کی‌روش گرفته‌اند. آنها چند وقتی است که دست از مصاحبه برداشته‌اند تا خیلی‌ها گمان کنند که دیگر پیگیراین پرونده نیستند. عضو مستعفی کمیته اخلاق در این‌باره هم می‌گوید: ما منتظر هستیم تا ببینیم اعضای جدید کمیته اخلاق آیا به این موضوع رسیدگی می‌کنند یا نه. اگر رسیدگی کنند که بسیار خوب است و ما هم به آنها کمک کنیم. ما تمام اطلاعات این پرونده را در اختیار آنها قرار می‌دهیم اما اگر کاری نکنند حتما مراجع بالاتر را در جریان می‌گذاریم. این موضوع از نظر ما به منافع ملی و پول بیت‌المال مربوط می‌شود و وظیفه ملی ما است که آن را پیگیری کنیم.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
جوابیه تند کی روش به اتهامات عضو مستعفی کمیته اخلاق