اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری در اوایل اردیبهشت ماه/ احتمال حذف تأثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری


رییس سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری در هفته اول اردیبهشت ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  ابراهیم خدایی رییس سازمان سنجش آموزش کشور در مراسم بازدید از برگزاری آزمون دکتری نیمه متمرکز سال 95 در جمع خبرنگاران گفت: آزمون دکتری سال 95 امروز جمعه 14اسفند ماه با تعداد 158 هزار نفر در 54 شهرستان در حال برگزاری است که 43 درصد داوطلبان زن و 57 درصد آنان مرد هستند.

وی افزود: نتایج اولیه آزمون مذکور در هفته اول اردیبهشت ماه اعلام می‌شود و دفترچه ظرفیت‌های دانشگاه‌ها تا دهم اردیبهشت ماه از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می‌شود. همچنین دانشگاه‌‌ها فرصت دارند براساس مراجعه داوطلبان از 18 اردیبهشت ماه لغایت 31 تیر ماه فرایند بررسی مدارک خود را انجام دهند و تا مردادماه به سازمان سنجش و آموزش کشور اعلام کنند.

خدایی در ادامه گفت: نتایج نهایی آزمون دکتری نیمه‌متمرکز سال 95 در شهریور ماه اعلام می‌شود.

وی در خصوص پذیرش بدون آزمون دکتری اظهار داشت: پذیرش بدون آزمون در این دوره فقط مختص به دانشجویان استعداد درخشان است و دانشگاه‌ها باید بر اساس ظرفیت‌ها داوطلبان استعداد درخشان را پذیرش کنند.

تأثیر سوابق تحصیلی آزمون سراسری در سال 95

رئیس سازمان سنجش در خصوص تأثیر سوابق تحصیلی در پذیرش داوطلبان آزمون سراسری سال 95 توضیح داد: زمانی که موضوع رأی دیوان عنوان شد، اعلام کردیم قبل از اینکه رأی دیوان نهایی شود این موضوع را از مجلس استفساریه کردیم.

وی ادامه داد: در جلسه گذشته کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس جمع‌بندی در خصوص استفساریه صورت گرفت و همان طور که رئیس این کمیسیون در مصاحبه اعلام کرده است این موضوع در حال نهایی شدن است و اگر هفته آینده در متن استفساریه به توافق برسیم، موضوع به صحن مجلس برده می‌‌شود و اگر مجلس در استفساریه تغییری انجام ندهد رأی دیوان عدالت را اجرا می‌کنیم.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
دوره آنلاین استعداد تحصیلی آمادگی آزمون کنکور دکتری