سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تشریح جزئیات خرید بیمه سربازی و سوابق جبهه


مهر/ مدیرکل بیمه‌های اجتماعی سازمان تامین اجتماعی ضمن اعلام آخرین جزییات خرید بیمه خدمت سربازی و حضور در جبهه گفت: براساس آخرین آمارها ۱۱۰ هزار متقاضی خرید بیمه سربازی به شعب تامین اجتماعی مراجعه کرده اند.

سیروس نصیری در مورد خرید بیمه سربازی، گفت: افرادی که قصد خرید بیمه خدمت سربازی را دارند، باید در زمان تقاضا بیمه‌پرداز سازمان تامین اجتماعی باشند و قبل از تقاضا نیز دو سال سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشند که البته متصل بودن آن مهم نیست و در مجموع باید سوابق آنها به دو سال برسد.

وی گفت: ۷ درصد پرداخت حق بیمه بر عهده بیمه شده و ۲۳ درصد نیز بر اساس مصوبه مجلس بر عهده دولت است که با پرداخت حق بیمه، فرد متقاضی می تواند از مزایای قانونی استفاده و طول مدت سربازی خود را به جمع سوابق گذشته‌اش اضافه کند.

نصیری با اشاره به اینکه مبنای محاسبه حق بیمه، میانگین دو سال آخر قبل از تقاضا است، اظهار داشت: بر اساس تاریخ تقاضا و میانگین حقوق دو سال قبل از تقاضای خرید بیمه، نرخ حق بیمه محاسبه می‌شود که افراد می‌توانند حق بیمه را هم یکجا و هم در اقساط ۱۲ ماهه پرداخت کنند.

وی با تاکید بر اینکه افراد علاوه بر خدمت سربازی، مدت حضور در جبهه را نیز می‌توانند خریداری کنند، گفت: متقاضیان می‌توانند علاوه بر دو سال خدمت سربازی، طول مدت حضور جبهه خود را نیز با همان شرایط خدمت سربازی از سازمان تامین اجتماعی خریداری کنند تا جزء سوابقشان در نظر گرفته شود.

مدیرکل بیمه‌های اجتماعی تامین اجتماعی ادامه داد: البته شرایط بیمه جانبازان با مدت حضور در جبهه برای افراد عادی فرق می‌کند.

نصیری با اشاره به اینکه در سال گذشته، ۱۲۸ هزار نفر متقاضی خرید بیمه خدمت سربازی بودند، تاکید کرد: بر اساس آخرین آمارها در پنج ماهه اول امسال ۱۱۰هزار نفر متقاضی به شعب تامین اجتماعی مراجعه کردند.

وی گفت: اگر فرد بیمه‌ پرداز خاص تامین اجتماعی مانند رانندگان، کارگران، باربران و... باشد، در همان روز مراجعه، اقدامات لازم برای خرید بیمه خدمت سربازی و حضور در جبهه برای وی انجام می شود، اما اگر فرد در کارگاه و یا شرکتی با بیمه اجباری فعالیت می‌کند، طبق قانون حدود دو ماه زمان لازم است تا اول اینکه لیست حق بیمه وی توسط کارفرما برای ما ارسال و همچنین سوابق وی محاسبه شود و در نهایت حداکثر زمان مورد نیاز برای خرید خدمت دو ماه است.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
مجموعه آیا می دانید؟گردآوری و جمع آوری سوابق بیمه ای