سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کنایه بنیانگذار جبهه ملی فرانسه درباره رئیس‌جمهور آینده


کنایه بنیانگذار جبهه ملی فرانسه درباره رئیس‌جمهور آینده

ایسنا/ بنیانگذار جنجالی حزب راست افراطی جبهه ملی فرانسه گفت، از انتخاب شدن "رئیس‌جمهور مصطفی" در انتخابات ریاست جمهوری 2017 کشورش نگران است! سخنان وی پس از شکست سنگین حزبش در انتخابات منطقه‌ای مطرح شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ژان ماری لوپن، بنیانگذار 87 ساله جبهه ملی فرانسه از ناکامی این حزب در به دست آوردن کنترل حتی یک منطقه در انتخابات منطقه‌ای به شدت انتقاد کرد و گفت که مخالفان حزب توانستند حمایت مسلمانان خصوصا در اطراف شهر مارسی در جنوب فرانسه را جذب کنند. این منطقه‌ای بود که نوه 26 ساله وی ماریون مارشال لوپن برای کسب کرسی این منطقه تلاش می‌کرد.

مارین لوپن، رهبر جبهه ملی و دختر ژان ماری در دور دوم انتخابات منطقه‌ای فرانسه متحمل شکست سنگینی شد و حتی نتوانست یک منطقه را هم از آن خود کند. در این میان حزب جمهوری‌خواه نیکولا سارکوزی، رئیس‌جمهوری سابق فرانسه با به دست آوردن کنترل هفت منطقه بزرگترین پیروز بود.

ژان ماری لوپن در ادامه مدعی شد: «ما شاهد مداخله رای‌دهندگانی بودیم که در دور اول انتخابات حاضر نبودند اما برای دور دوم بسیج شدند. نمی‌خواهم در سال 2017 خودمان را با دولت رئیس‌جمهور مصطفی ببینم.» وی پیشتر هم گفته بود که ریاست فرانسه ممکن است به دست یک دولت مسلمان بیفتد.

اشاره وی از "رئیس جمهور مصطفی" به یک رئیس جمهوری مسلمان برای فرانسه است.

براساس قوانین سکولار فرانسه نمی‌توان براساس دین مردم آنها را شمارش کرد اما شرکت‌های نظرسنجی خصوصی شمار مسلمانان را بین سه تا 8 / 5 درصد برآورد می‌کنند. بالاترین میزان درصد می‌تواند به این معنا باشد که حدود سه میلیون و 800 هزار مسلمان در فرانسه 66 میلیونی سکونت دارند. نگرانی‌ها مبنی بر اینکه مسلمانان کنترل دولت فرانسه را به دست بگیرند، در سال‌های اخیر میان راست‌های افراطی قوت گرفته است.

لوپن کهن‌سال در سخنانش به یک کتاب دادستان پرفروش به نویسندگی میشل وبلک اشاره کرد که در آن یک رئیس‌جمهور مسلمان را متصور شده که در سال 2022 به قدرت می‌رسد.

سخنان جنجالی پیشین ژان ماری لوپن موجب شده بود تا دخترش وی را از حزبی که خودش تاسیس کرده اخراج کند و علیه پدرش قیام کند. علت اخراج سیاستمدار تندرو، اظهارات نژادپرستانه‌ی وی علیه یهودیان اعلام شده است. برخی از اعضای بانفوذ حزب معتقدند که "دعوای خانوادگی" ماری لوپن علیه پدرش به وجهه حزب لطمه می‌زند. برونو گلنیش در این رابطه گفت، ادامه حیات حزب بدون ژان ماری لوپن امکان‌پذیر است، اما فعالیت علیه او موجودیت حزب را به خطر می‌اندازد. یک روز پس از تصمیم دفتر اجرایی حزب راست‌گرای افراطی جبهه ملی فرانسه مبنی بر اخراج پایه‌گذار این حزب، ژان ماری لوپن اعلام کرد که این تصمیم را به‌رسمیت نمی‌شناسد و علیه آن به دادگاه شکایت خواهد کرد.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
شوت ترین رئیس جمهور دنیا(فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه)