«جیمزباند» با فیلم «شبح» در صدر فروش سینمای جهان ایستاد


  X  

«جیمزباند» با فیلم «شبح» در صدر فروش سینمای جهان ایستاد

سینماپرس/ پس از شروع موفق «جیمز باند ۲۴» در انگلیس، این فیلم در اولین هفته اکران عنوان نخست سینمای جهان را از آن خود کرد.
«شبح» (اسپکتر spectre) بیست و چهارمین فیلم از سری فیلم‌های جیمز باند این هفته و پس از آغاز اکران بین‌المللی خود با ۱۱۷. ۸ میلیون دلار در صدر جدول فروش سینمای جهان قرار گرفت.
فروش «شبح» در سینماهای آمریکا در هفته نخست حدود ۷۳ میلیون دلار بود که البته در مقایسه با فیلم‌ قبلی جیمز باند سقوط آسمانی (اسکای فال sky fall ) به طور قابل ملاحظه‌ای پایین‌تر است.
«سقوط آسمانی» بیست و سومین فیلم از سری فیلم‌های جیمز باند (محصول ۲۰۱۷ میلادی) در هفته اول نمایش خود در آمریکا به رقم ۸۸.۴ میلیون دلار دست یافت و در نهایت نیز اولین فیلم از مجموعه جیمز باند شد که فروش‌ آن از مرز یک میلیارد دلار عبور کرد.
ساخت «شبح» به کارگردانی سام مندس حدود ۲۵۰ میلیون دلار هزینه دربرداشته که البته در طول یک هفته اکران خود در سطح جهان توانسته است ۳۰۰ میلیون دلار کسب کند.
کارشناسان سینمایی معتقدند اکران «جیمز باند ۲۴» در چین موجب خواهد شد، رقم فروش تغییر قابل توجهی داشته و حتی رکورد جیمز باند قبلی را بشکند.
دنیل کریگ بازیگر ۴۸ ساله مطرح هالیوود در فیلم سینمایی «شبح» برای چهارمین بار در نقش جیمز باند ظاهر شده است. او ششمین شخصیت جیمز باند در مجموعه فیلم‌های جاسوسی و اکشن جیمز باند است که در ابتدا انتخاب وی موجب واکنش منفی طرفداران مجموعه باند شد. اما نقش‌آفرینی موفق وی در «کازینو رویال» (بیست و یکمین فیلم از سری فیلم‌های باند) به گونه‌ای تاثیرگذار بود که تماشاگران و منتقدان دنیل کریگ را بهترین جیمزباند تاریخ سینما معرفی کردند.


ویدیو مرتبط :
مراحل ساخت فیلم «شبح» قسمت جدید سری فیلم های جیمزباند