سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



واکنش آیت‌الله دستغیب به طرح شورای رهبری


فارس/ نماینده فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: برخی زمزمه شورای رهبری سر داده‌اند که باید گفت ‌شورای رهبری در قانون اساسی نیست و این افراد مغرضانه این امر را القا می‌کنند.

آیت‌الله سید‌علی‌اصغر دستغیب بعدازظهر امروز در جمع فرماندهان و کارکنان یگان حفاظت هواپیمایی فرودگاه‌های استان فارس اظهار داشت: خداوند در آخرین آیه سوره مبارکه فتح می‌فرماید که رسولش را به هدایت بر دین حق فرستاده که بر تمام ادیان و مکاتب جهان چیره شده و اسلام یک آیین فراگیر جهانی بشود و پس از آن خداوند خود را گواه و شاهد این چیرگی می‌خواند.

وی افزود: در این آیه بعد از بشارتی که ذکرشده خداوند می‌فرماید پیامبر (ص) و آن کسانی همراه وی هستند در رفتار با کفار شدت و غلظت دارند اما بین خود مهربان بوده و نسبت به یکدیگر رحیم هستند.

آیت‌الله دستغیب ادامه داد: این «معیت» که در آیه ذکر شده، معیت خاص است که اگر غیر از این بود خیلی‌ها با پیامبر (ص) مؤانست و مجالست داشتند اما آن همراهی که با دل‌ها باشد و گفتار و رفتار و درون آنها همراه پیامبر باشد تنها شامل برخی می‌شود چنانکه این معیت در مورد خداوند نیز صادق است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: آن همراهی که مصداق «هو معکم اینما کنتم» باشد معیت وجودی است که مشمول همه بوده و شامل همه موجودات هستی و از جمله انسان‌های مؤمن و غیر مؤمن و حتی منافق است اما معیتی دیگر وجود دارد که ویژه اهل ایمان بوده و در مورد آنانی است که ایمان و عمل صالح دارند و صابر هستند.

وی در تشریح این نوع از همراهی ویژه اولیا بیان کرد: اینها که با پیامبر (ص) بودند نیز برخی معیت خاص داشتند و به زبان عمل و با دلها ایمان خود را به منصه ظهور می‌رساندند در حالی که برخی گمان می‌کنند همین که افرادی صحابه و همراه پیامبر (ص) باشند، منزه هستند و هیچ مشکل و انحرافی در مورد آنان صادق نیست که این موقف خلاف اصل اختیار است.

آیت‌الله دستغیب عنوان کرد: از صدر اسلام بین کسانی که با پیامبر (ص) بودند عده‌ای همراه واقعی و پیرو راستین بودند و کسانی نیز ظاهرشان با پیامبر (ص) بود و باطنشان چنین نبود.

وی تصریح کرد: در طول زمان نیز وضعیت به همین منوال ادامه یافت و عده‌ای ایمان واقعی داشتند و برخی دیگر ظاهری همراه دین خدا بودند که این بی‌ایمانی در جاهایی بروز می‌کرد و از این رو افراد به ظاهر اسلامی، منافقین خوانده شدند.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی ابراز داشت: جریان ریزش‌ها یک جریان تاریخی اسلامی است که بسیاری با پیغمبر همراه بودند اما بعدها در مراحلی جدا شدند.

وی افزود: در عصر بعد نیز برخی با علی ابن ابیطالب (ع) بودند اما در جاهایی جدا شدند چنانکه جنگ‌هایی که در زمان امیرالمؤمنین اتفاق افتاد همان‌هایی بودند که در باطنشان ایمان نبود و درجایی که تحمل عدالت امیرالمؤمنین علی (ع) و عدالت اسلامی را نداشتند این باطن آشکار می‌شد و جنگ جمل‌ها رخ می‌داد و خوارج بروز می‌کردند.

قائم‌مقام جامعه روحانیت شیراز ادامه داد: این ریزش‌ها و رویش‌ها همواره در طول تاریخ وجود داشته چنانکه کسانی در عصر پیامبر (ص) نبودند اما بعدها آمدند و در درجات بالاتری با پیامبر ثابت‌قدم شدند و نشانه همراهی آنها همراهی با اوصیای رسول (ص) و ائمه اطهار بود تا زمانه ما که با ولی زمان خود و نائب امام زمان (عج) در عصر غیبت همراه شدند و همه اینها در شمار کسانی هستند که همراه با مکتب پیامبر (ص) هستند.

وی در ادامه با تشریح مبحث ارتداد و جدا شدن از همراهی با خدا اظهار داشت: در سوره مائده خداوند بیان می‌کند که اگر شما از دینتان برگردید و مرتد شوید خداوند قومی را می‌آورد که هم خدا آنان را دوست دارد و هم آنان خداوند را دوست دارند، در راه خدا جهاد می‌کنند و از ملامت هیچ ملامت کننده‌ای نمی‌هراسند.

وی افزود: آیه 54 سوره مائده که نازل شد برخی از پیغمبر سؤال کردند که این افراد چه کسانی هستند و پیامبر با دست مبارک به سلمان اشاره کرد که قوم وی هواداران مکتب جاودانه اسلام خواهند بود.

آیت‌الله دستغیب ادامه این بحث را پی گرفت و بیان کرد: «اشداء علی الکفار» حقیقتی است که اهل دقت و عقلا می‌فهمند اگر بنا بود با کفار مهربان و با مؤمنین و انسان‌های صالح نیز به همان سیاق مهربان باشند و برایشان فرقی نکند عقلانی نبود که عقل سلیم نمی‌پذیرد رفتار با فردی صادق و پاک با فردی دروغ‌گو و اهل تزویر یکی باشد و حتی اگر به دین هم کاری نداشته باشیم این تفاوت نهادن، ریشه فطری دارد.

وی متذکر شد: وجود پیامبر (ص) رحمه‌للعالمین است و همگان را دوست دارد و می‌خواهد از ظلمات به نور بیایند اما آنها که در برابر حق می‌ایستند خود نخواسته‌اند از این رحمت واسعه الهی و خورشید تابناک بهره بگیرند.

آیت‌الله دستغیب ادامه داد: این مراتب باید رعایت شود و با دشمنان خدا و دشمنان هواداران خدا شدید بودن قانون الهی است که می‌فرماید «لا‌تتخذوا عدوی و عدوکم اولیاء» یعنی اینان که دشمن خدا و دشمن خودتان هستند را به دوستی نگیرید.

تکفیری‌ها رحما علی الکفار و اشدا بینهم هستند
تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) در ادامه گفت: تکفیریان و داعشی‌ها که نام اسلام بر خود نهاده‌اند درست معکوس «اشداء علی الکفار و رحما بینهم» عمل می‌کنند که با صهیونیسم و استکبار دست در دست هم دارند و نسبت به مسلمانان با شدت تمام رفتار می‌کنند.

عضو جامعه روحانیت شیراز ادامه داد: بندگان مخلص خدا رضایت خدا را دنبال می‌کنند و هر چه رسد را از فضل خدا دانسته و خود را صاحب استحقاق نمی‌دانند و در رکوع و سجود تسلیم امر وی هستند چنانکه قرآن می‌فرماید «سیماهم فی وجوههم من اثر سجود» در تمام وجود اینان اثر عبودیت و بندگی است و نور بندگی خدا در نتیجه سجده‌های واجب و مستحبی در چهره آنان پیدا است.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) بیان کرد: خداوند برای رشد جوامع دینی مثلی آورده و بیان فرموده مثل جوامع دینی به مانند دانه گیاهی است که در زمین قرار داده می‌شود و جوانه ضعیفی از زمین خارج‌شده و به‌تدریج محکم‌تر شده و به حدی می‌رسد که بر پای خود محکم می‌ایستد و شوق و شگفتی زارعان را رقم می‌زند.

آیت‌الله دستغیب اضافه کرد: این مثال نشانه‌ای از جوامع نوپای پیرو دین خدا است که انسان‌های مؤمن در اثر ایمان و عمل صالح جوانه‌زده، رشد می‌کنند و بر پای خود محکم می‌ایستند و به مصداق «لِیَغِیظَ بِهِمُ الْکُفَّارَ» این رشد کفار را به غیض و خشم می‌آورد چراکه می‌بینند همان جنبشی که آن را ساده می‌پنداشتند اکنون به‌جایی رسیده که در برابر آن توانی ندارند.

وی تصریح کرد: این آیه سیر تطور یک جامعه ایمانی است و خداوند در جای دیگری خطاب به کفار می‌گوید اکنون‌که خشمگین هستید از این خشم بمیرید «قل موتوا بغیظکم».

وی ادامه داد: خداوند در سوره آل عمران تأکید می‌کند که ای مؤمنان دشمنان خدا را همراه نگیرید که آنچه بر زبانشان جاری می‌شود یک بخش آن است و آن غیضی که نسبت به شما دارند و در دلشان پنهان شده بسیار بیشتر است.

آیت‌الله دستغیب سپس عنوان کرد: در این زمینه به آمریکا بنگرید و بدانید آنچه می‌گویند نسبت به آنچه در دل دارند بسیار اندک است اما مؤمن در این شرایط به نور خدا می‌نگرد و این ولی و سرپرست و امام جامعه است که در سطح بسیار بالا در اداره جامعه متکی به نور خداست و همگان را هدایت می‌کند.

وی متذکر شد: در عصر وقتی نائب امام زمان (عج) حضرت امام خمینی (ره) را درک کردیم پی بردیم آنچه در مورد خصوصیات امامان معصوم به ما رسیده چه عظمتی دارد که این موضوع در امتداد این جریان در مورد خلف آن امام بزرگوار ادامه می‌یابد.

امانت رهبری جامعه متکی به امداد الهی است
تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) افزود: امامت در وهله نخست زمینه قابل می‌خواهد و از آن‌سو وقتی امانت توسط خداوند سپرده شد خود خداوند او را هدایت و پشتیبانی می‌کند و این قاعده در مورد امام و رهبری در تاریخ انقلاب اسلامی به‌وضوح قابل‌مشاهده است.

آیت‌الله دستغیب خاطرنشان کرد: در مجلس اول خبرگان من شاهد بودم که خداوند از غیب امداد کرد و اعضای خبرگان را از تحیر و سرگردانی بیرون آورد و اینک که برخی زمزمه شورای رهبری سر داده‌اند باید گفت که شورای رهبری در قانون اساسی نیست و این افراد مغرضانه این امر را القا می‌کنند.

وی تصریح کرد: در قانون اساسی اولیه رهبری شورایی یا فردی بود اما امام (ره) فرمودند در برخی از این قوانین تجدیدنظر شود چون می‌دانستند در درازمدت مشکل‌ساز می‌شود و رهبری فردی به مبانی شیعه نزدیک‌تر است چنانکه در هیچ کجای جهان شورای رهبری، شورای ریاست جمهوری و شورای نخست‌وزیری نیست.

عضو جامعه روحانیت شیراز متذکر شد: شورای مشورتی یا شورای قانون‌گذاری در ممالک دنیا وجود دارد اما شورای رهبری دیده نشده و در مبانی دینی ما نیز چنین است.

وی اضافه کرد: مجلس جدید نظر در قانون اساسی در زمانی که هنوز پیکر امام (ره) دفن نشده بود تشکیل شد و مشخص بود نظر تجدید‌نظر‌کنندگان در قانون اساسی این بود که رهبری شورایی لغو شود و در خبرگان نیز ابتدا رأی گرفته شد که شورایی انتخاب شود اما رأی نیاورد و از نظر خبرگان منتفی شد.

آیت‌الله دستغیب یادآور شد: پس از القای رهبری شورایی بود که اعضای خبرگان مردد شدند که چه فردی را برگزینند اما خداوند متعال امداد کرد و در مجلس نام مقام معظم رهبری بر زبان‌ها پیچید که اگر پیاده شده مطالب آن روز را منتشر کنند همگان می‌فهمند کسی در این امر دخالت نداشت و ذکر خاطرات از حضرت امام (ره) و رؤیا دیدن و غیره پس از آن امداد غیبی بود.

وی افزود: آنچه در مورد نایب حضرت امام (ره) رخ داد، کار خدا بود که خداوند جامعه ایمانی را تنها نمی‌گذارد و امام زمان (عج) از پشت پرده ناظر است.

آیت‌الله دستغیب در ادامه گفت: اگر بنا باشد در دوران حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری (مد) موارد را بررسی کنیم خداوند کجاها چه عنایاتی کرده و نور خدا چگونه راه را روشن کرده پی‌می‌بریم بنابر همان قاعده و سنت امداد است که وقتی مسئولیت آمد امداد و هدایت الهی نیز می‌آید.

وی مثالی در این زمینه ذکر و بیان کرد: چه کسی روز 22 بهمن 57 اعلام کرد مردم در خیابان بیایند و به حکومت نظامی اعتنا نکنند که به گفته نزدیکان امام (ره) خلوت با خدا و توسل به امام عصر (عج) باعث آن شد که بسیاری بزرگان همان زمان می‌گفتند بهتر است مردم به صحنه نیایند اما امام (ره) گفت باید بیایند.

امنیت پرواز تحقق اراده خداوند در نصرت انقلاب بود
آیت‌الله دستغیب مثال دیگری از امدادهای غیبی در حق انقلاب ذکر کرد و گفت: اگر نا‌امنی پروازها ادامه پیدا می‌کرد قضایا شوخی نبود و این منافقان نابکار و عناصر منحرف نقشه‌هایی داشتند که نظام را به زانو درآورند و با استمرار آن وضعیت، کار مشکل می‌شد اما امام (ره) یک‌باره کار به مجموعه سپاه پاسداران سپرد که با جانفشانی و ایثار آنان، کار به سامان رسید.

وی خطاب به اعضای یگان حفاظتی پرواز گفت: شما و افرادی که قبل از شما در یگان حفاظت سپاه بوده‌اید کاری را انجام می‌دهید که تحقق اراده خداوند به زبان یکی از اولیای او بود و امام خمینی با نور خدا ادراک کرد که این کار باید بشود و مسئولیت به چه افرادی واگذار شود.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی ادامه داد: قرآن می‌فرماید شما گمان نکنید به‌سادگی به بهشت می‌روید که قبل از شما و در طول تاریخ دشمنان خدا فجایع بسیاری آفریده‌اند تا آنجا که 70 پیامبر در یک روز کشته‌شده‌اند و چه افرادی چه بسیار مرارت‌ها و رنج‌ها متحمل شدند و دوستان خدا صبوری کردند تا آنجا که پیروان پیامبران گذشته می‌گفتند پس امداد خداوند کجاست و پاسخ این بود که «الا ان نصرالله قریب».

وی با بیان این که اکنون آنچه ما داریم نتیجه زحمات مخلصانه بسیاری افراد در گذشته است، تصریح کرد: امروز آن زحمات و تلاش‌ها باعث شده که امنیت پرواز به نحو احسن محقق شود و همگان را به تعجب وادارد چنانکه قدرت‌های جهانی متعجب مانده‌اند که تکنیک و فن ما چه بوده درحالی‌که نمی‌دانند این کار ظاهری نیست و در پس هر یک از این امور، تقوی، معنویت، ایثار و چهره‌های الهی هستند.

وی عنوان کرد: این اقتدار سند افتخاری برای یگان حفاظت است و بالاترین خدمتی که متصور است برای نظام و انقلاب انجام‌شده است.

آیت‌الله دستغیب یادآور شد: در روایتی آمده که پیامبر (ص) روزی آه کشید که چه شوقی دارم برادرانم را ببینم، یاران آن حضرت گفتند مگر ما اصحاب شما نیستیم گفت شما اصحاب من هستید اما برادران من در آینده می‌آیند و بدون دیدن من ایمان می‌آورند و اکنون شما کارکنان امنیت پرواز، برادران شخص اول عالم محسوب می‌شوید.

به گزارش فارس، در این مراسم فرمانده یگان حفاظت هواپیمایی فرودگاه‌های استان فارس گزارشی در مورد فعالیت‌های این مجموعه ارائه کرد.
با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
(آیت الله دستغیب) راهبرد رهبری در فتنه 88 (قسمت اول)