سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



توضیحات معاون بانک مرکزی پیرامون دزدی دو میلیارد دلاری آمریکا


توضیحات معاون بانک مرکزی پیرامون دزدی دو میلیارد دلاری آمریکا فارس/ معاون ارزی بانک مرکزی در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اقدام ایالات متحده آمریکا در سرقت 2 میلیارد دلار از اموال ایران مغایر اصل استقلال بانک مرکزی است و هیچ دولتی نمی‌تواند دارایی بانک‌های مرکزی را ضبط کند.

نوذر شفیعی نماینده مردم ممسنی و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به ارائه گزارشی از نشست عصر امروز کمیسیون متبوعش پرداخت و اظهار داشت: جلسه امروز کمیسیون با حضور مسئولان بانک مرکزی تشکیل شد و در آن در مورد سرقت حدوداً 2 میلیارد دلاری از دارایی‌های بانک مرکزی توسط ایالات متحده آمریکا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این جلسه، کامیاب معاون ارزی بانک مرکزی گفت که اقدام ایالات متحده آمریکا مغایر اصل استقلال بانک مرکزی (مستقل از دولت) است؛ در اغلب کشورها بانک مرکزی به عنوان یک نهاد مستقل عمل می‌کند و هیچ دولتی نمی‌تواند دارایی آنها را به نام دولت‌ها ضبط کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه تصریح کرد: قنبری مسئول حقوقی بانک مرکزی اقدام ایالات متحده را از منظر حقوقی بررسی کرد و گفت که اقدام آمریکا غیرقانونی بوده و با هیچ معیار بین‌المللی قابل تطبیق نیست، در حقیقت ایالات متحده قوانین داخلی خود را به خارج تسری می‌دهد.

شفیعی در پایان خاطرنشان کرد: قنبری در بخش دیگری از اظهارات خود تأکید کرد که اقدام آمریکا آنقدر به لحاظ قانونی بی‌پایه است که کنگره آمریکا ناچار شده است نقاط ضعف حقوقی آمریکا را با وضع قوانین جدید جبران کند، هم‌اکنون پیگیر موضوع با شیوه‌های حقوقی در سطح بین‌المللی هستیم.





منبع: فارس


ویدیو مرتبط :
برداشت 1/2 میلیارد دلاری از منابع بانک مرکزی