گردشگری


2 دقیقه پیش

بازگشایی اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ نیاوران

به مناسبت روز جهانی موزه اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ اختصاصی نیاوران بازگشایی می شود.به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران این اتاق پس از یک دوره تعمیرات ...
2 دقیقه پیش

سه اثر جهانی در خوزستان بدون زیرساخت گردشگری

خوزستان سه اثر ثبت جهانی دارد. چغازنبیل؛ شهر تاریخی شوش و سازه های آبی شوشتر اما برای هیچ کدام از این میراث جهانی زیرساخت های گردشگری مناسبی تدارک دیده نشده است.استان ...



نمایش مهرهای ساسانی مسترد از آمریکا در روز موزه


همزمان با روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی از 73 مهر دوره ساسانی که چند روز پیش از آمریکا به ایران برگردانده شد، رونمایی می شود.

"مدیرکل امور موزه های کشور"

محمدرضا کارگر، در این باره به خبرگزاری مهر گفت: «این مهرها در قالب نمایشگاهی در موزه ملی ایران به نمایش گذاشته می شوند.»

یکشنبه گذشته 19 اردیبهشت، مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد محموله ای باستانی شامل 73 مهر مربوط به دوره ساسانی از آمریکا به ایران بازگردانده شد.

این مجموعه در سال 2002 میلادی و زمانی که به صورت غیرقانونی در حال وارد شدن به کشور آمریکا بود، از قاچاقچیان ضبط و مدتی پیش توسط وزارت خارجه آمریکا به ایران تحویل داده شد.

این مهرها دارای تصاویری از حیوانات و پادشاهان یا کتیبه هایی به زبان پهلوی باستان هستند؛ ولی هنوز مشخص نیست قاچاقچیان، این قطعات با ارزش باستانی را از کدام نقطه ایران پیدا کرده اند.

گردشگری ایران


ویدیو مرتبط :
موزه نقشه برداری آمریکا