سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ساخت مسیر خطوط دوم و سوم قطار شهری مشهد به پایان رسید


کیانوش کیامرز روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون بیش از 14 کیلومتر از مسیر 14.5 کیلومتری خط دوم قطار شهری مشهد به پایان رسیده و حفاری این خط نیز تا دی ماه سال جاری به پایان می رسد.
وی با بیان اینکه مسیر میدان شهدا به سعدی مسیر ارتباطی خطوط دوم و سوم قطارشهری است گفت: عملیات زیرساختی و آماده سازی این لینک ارتباطی به پایان رسیده است.
وی با اشاره به تامین دو هزار و 500 تن ریل برای اجرای مرحله اول خط دوم قطارشهری اظهار کرد: هم اکنون عملیات زیرسازی ریل خط دوم قطارشهری مشهد آغاز شده و به زودی عملیات ریل گذاری آن آغاز می شود.
کیامرز ادامه داد: عملیات نصب تجهیزات بالاسری ، سنگ کاری و نازک کاری مسیر 4.5 کیلومتری توسعه خط یکم قطارشهری نیز مراحل پایانی را سپری می کند که تا 22 بهمن ماه این مسیر نیز وارد مدار بهره برداری می شود.
در مجموع چهار خط برای قطار شهری مشهد تعریف شده که خط یکم آن به طول 19 کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد اسفند ماه سال 1389 به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه بطور میانگین 120 هزار نفر را در این مسیر جا به جا می کند.
عملیات اجرایی مسیر توسعه چهار و نیم کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد مراحل پایانی را طی می کند.
عملیات حفاری مسیر 14،5 کیلومتری خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی توسط دو دستگاه تی.بی.ام از تیر ماه 1390 آغاز شده و تاکنون بیش از 14 کیلومتر آن حفر شده است.
عملیات اجرایی خط سوم قطارشهری مشهد نیز به طول 28،5 کیلومتر که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می دهد خرداد ماه امسال با حضور وزیر کشور آغاز شد و اینک مراحل ساخت ایستگاه ورودی دستگاه حفاری در ضلع شمال شرقی میدان فردوسی در حال انجام است.
مطالعات خط چهارم قطار شهری مشهد هم که قرار است از خواجه ربیع آغاز و با عبور از میدان شهدا با امتداد به سوی حرم مطهر رضوی از ضلع شمالی حرم عبور کرده و به قلعه ساختمان و جاده سرخس منتهی شود، به پایان رسیده است.
7505 / 6053

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
مسیر فاز اول از خط 1 قطار شهری شیراز