سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سال ۲۰۱۵، سال بی‌خانمانی در ایالات متحده/ بحران فقر در آمریکا


به گزارش خبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از اسپوتنیک، بنا به نتایج حاصل از تحقیق صورت گرفته توسط شورای شهرداران آمریکا، در حال حاضر شهرهای بزرگ آمریکا با مشکل کمبود فضا برای جا دادن به افراد بی خانمان و همچنین افزایش تقاضا برای دریافت کمک های غذایی از سوی این افراد روبرو هستند.

سال 2015 به دلیل افزایش شدید تعداد افراد بی خانمان در شهرهایی مانند لس آنجلس، واشنگتن دی سی و سیاتل، به عنوان مناطق با بیشترین تراکم جمعیتی، سال بی‌خانمانی در آمریکا لقب گرفته است.

بر اساس تحقیق موسوم به "بی خانمانی و گرسنگی" در آمریکا، تعداد افراد بی‌خانمان در خیابان های این شهرها به شدت افزایش یافته است.

واشینگتن دی سی بیشترین میزان افزایش را در تعداد افراد بی خانمان داشته است به گونه ای که تعداد افراد بی خانمان در این شهر نسبت به سال گذشته 28 درصد رشد داشته و تعداد خانواده های بی سرپناه نیز 60 درصد بالا رفته است.

 از سوی دیگر تقاضای کمک های غذایی نیز در این شهر 27 درصد رشد داشته است.

در سال 2015، جمعیت افراد بی خانمان در نیویورک، پایتخت آمریکا، نیز 60 درصد رشد داشته است.

شورای شهرداران آمریکا، نرخ دستمزد پایین و اجاره بهای بالا در شهرهای آمریکا را از جمله مهمترین دلایل افزایش تعداد افراد بی خانمان و گرسنه در این کشور عنوان کرده اند.

این گزارش تأکید می کند به دلایل ذکر شده، میزان اعتراضات مدنی برای افزایش حداقل حقوق در آمریکا طی سال گذشته افزایش قابل توجهی را تجربه کرده است.

در حال حاضر نرخ گرسنگی در آمریکا به بالاترین میزان خود از سال 1930 و دوران رکود شدید اقتصادی تا کنون رسیده است، در سال های گذشته نیز شاهد کاهش شدید بودجه کمک های غذایی در آمریکا بوده‌ایم.

بنا به اعلام گروه ائتلاف حمایت از افراد بی خانمان، هر شب 60 هزار نفر در گرم خانه های نیویورک می خوابند که 23 هزار نفر از آنها کودک هستند.

شهرداری نیویورک اعلام کرده است که در سال های گذشته سالانه 420 میلیون دلار برای ایجاد سرپناه موقت برای افراد بی خانمان  هزینه صرف کرده است که کمک های دولتی برای این موضوع تنها 69 میلیون دلار در سال بوده است.

شهرهای لوس آنجلس، هاوایی، پورتلند، و اورگان آمریکا اخیرا به دلیل تشدید بحران افراد بی خانمان اعلام شرایط اضطراری کرده اند.

انتهای پیام/

http://fna.ir/H9C9BK


ویدیو مرتبط :
کاهش نرخ رشد اقتصادی ایالات متحده آمریکا در سال گذشته