علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



شبکه فناوری منطقه ای به پیشنهاد ایران راه اندازی می شود


به گزارش ایرنا، 'خسرو پیری' در اجلاس سیاستگذاران عالیرتبه نوآوری در علم و فناوری که به میزبانی کره جنوبی درجریان است، پیشنهاد ایجاد شبکه فناوری منطقه ای حوزه خاورمیانه و کشورهای حوزه خلیج فارس را مطرح کرد که این پیشنهاد مورد استقبال مدیران آموزش عالی کشورهایی همچون پاکستان، عراق، ترکیه، بنگلادش و عمان قرار گرفت.
این شبکه با هدف همکاری های مشترک کشورهای منطقه در حوزه تبادل فناوری تشکیل خواهد شد.
مدیرکل امور فناوری وزارت علوم درباره شکل گیری این ایده به خبرنگار علمی ایرنا گفت: در اجلاس آموزشی سیاستگذاران عالیرتبه نوآوری در علم و فناوری و در پی ارائه مدل پیشرفت کره جنوبی توسط سیاستگذاران علم و فناوری آن کشور مبتنی بر ایجاد شبکه بین المللی در حوزه علم و فناوری و بهره جستن از تجربیات جهانی و منطقه ای، ضرورت ایجاد شبکه منطقه ای فناوری در کشورهای همسایه و نزدیک ایران احساس شد.
خسرو پیری افزود:از همین رو پیشنهاد ایجاد شبکه منطقه ای فناوری را مطرح کردیم که خوشبختانه با استقبال کشورهای همسایه ایران از جمله پاکستان، عراق، ترکیه، بنگلادش و عمان همراه شد و مسوولان آموزش عالی این کشورها ضمن قول همکاری جدی، اذعان داشتند در سایه یک همکاری مشترک چند جانبه می توان وضعیت فناوری کشورهای منطقه را تقویت کرد و فعالیت های جزیره ای پیشرفت چندانی را به همراه نخواهد داشت.
برنامه آموزشی برای سیاستگذاران عالیرتبه نوآوری در علم و فناوری با حضور مسوولان علم و فناوری 29 کشور از جمله ایران، از روز گذشته 23 نوامبر (دوم آذرماه) در شهر سئول پایتخت کره جنوبی آغاز به کار کرد.
علمی**1055**1440

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
تصویب پیشنهاد ایجاد دو منطقه آزاد در کشور