رونق پرورش ماهی زینتی در زنجان


مدیر کل شیلات استان زنجان گفت:مجوز فعالیت 16کارگاه پرورش ماهی زینتی در استان زنجان صادر شده است .

رونق پرورش ماهی زینتی در زنجانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛محمود صیاد بورانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران از زنجان گفت: ۱۶ هم اکنون نفر به‌صورت مستقیم و ۳۲ نفر به‌صورت غیرمستقیم در این کارگاه ها مشغول به‌کار هستند.

وی افزود: ازاول سال تاکنون ۳۵۰ هزار قطعه ماهی در این کارگاه ها تولیدشده و این در حالی است که تولید قطعه ماهی‌ها در سال گذشته ۲۴۱ هزار قطعه بوده است و پیش‌بینی بر این است که تا پایان سال جاری تعداد تولیدات فراتر از ۴۵۰ هزار قطعه باشد.

صیادبورانی عنوان کرد: استان زنجان در بحث آبزی‌پروری نیز از وضعیت خوبی برخورداراست به گونه ای که تأثیر به سزایی را در مهاجرت معکوس داشته است.

مدیر کل شیلات استان زنجان وضعیت مزارع آبزی‌پروری در استان زنجان را مطابق استانداردهای لازم خواند و افزود:این مهم زنجان را از نظر کیفیت تولید در کشور در جایگاه نخست قرار داده است.

صیاد بورانی جایگاه استان زنجان را ازنظر تولید آبزی در سطح کشور مطلوب اعلام کردو گفت: که در حال حاضر یک هزار و ۸۰۰ نفر در این زمینه در ۵۰۰ مزرعه مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به وضعیت ماهی خاویار در استان زنجان ادامه داد: : ۸۶ ماهی خاویار پشت دو سد خاکی استان وجود دارد که با استفاده از غذای زنده‌ای که تغذیه می‌کنند از رشد خوبی برخوردار هستند و متوسط وزن آن‌ها ۴۰ کیلوگرم است که ظرف سه سال آینده شاهد افزایش آنها ها خواهیم بود.

صیاد بورانی گفت: با صدور 225 فقره مجوز آبزی پروری، هزار و 670 تن بر ظرفیت تولید ماهیان خوراکی ازقبیل ماهیان گرم آبی وسردآبی اضافه خواهدشد.

انتهای پیام/ت


ویدیو مرتبط :
حوضچه پرورش ماهی زینتی