معرفی مقاله‌های مرحله نهایی جشنواره نقد کتاب در 2 بخش


مقاله‌های مرحله نهایی جشنواره نقد کتاب در حوزه ارتباطات و علوم اجتماعی معرفی شدند.

به گزارش ایسنا، در دوازدهمین دوره جشنواره نقد کتاب 14 مقاله در بخش ارتباطات به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که تاکنون داوری این آثار در دو مرحله انجام شده و شش مقاله راه‌یافته به مرحله نهایی این جشنواره مشخص شده‌اند.

مقالات نقد کتاب در بخش ارتباطات شامل «پیام های نوشتاری در روابط عمومی ها؛ امیدعلی مسعودی»، «روزنامه‌نگاری عملی؛ از خبرنویسی تا وبلاگ‌نویسی نقدی بر کتاب «روزنامه‏ نگاری عملی پژوهش در مدیریت رسانه»، یوسف خجیر» و «روش‏ شناسی آینده ‏نگاری، امیرهوشنگ حیدری» است.

همچنین «ژئوپلوتیک، اطلاعات و ارتباطات، افشین زرگر»، «قدرت ارتباطات یا قدرت اطلاعات نقدی بر نظریه قدرت شبکه ای مانوئل کاستلز، عبدالرسول دیوسالار»، «نگاهی به کتاب جامعه‌شناسی روزنامه‌نگاری، علیرضا دهقان» از دیگر مقاله‌های راه‌یافته به مرحله نهایی دوازدهمین دوره جشنواره نقد کتاب است.

همچنین از میان 40 مقاله ارسال شده به دبیرخانه دوازدهمین دوره جشنواره نقد کتاب در بخش علوم اجتماعی 17 مقاله به مرحله نهایی داوری راه یافت.

مقالات نقد کتاب در حوزه علوم اجتماعی شامل «امنیت هویت: ارتقای تحلیل هویت از سطح خرد به سطح کلان، ابراهیم حاجیانی»، «بازنمایی جامعه شناسی عینیت گرا در کالبد جامعه شناسی انتقادی، محمد امین قانعی راد»، «تحول روش شناختی در جهان علمی معاصر، عبدالله گیویان» و «تو در توی جعبه های نظری پارسونز، اسماعیل قدیمی» است.

مقاله های«جنبش های اجتماعی در عصر اینترنت، بهروز گرانپایه»، «چارچوبی برای درک علل منازعات قومی، ابراهیم صالح آبادی»، «خانواده در آثار جامعه شناسان شرق و غرب، علی حاتمی»، «دوگانه های زندگی فضیلت مند و زیستن در دنیای سکولار، مهدخت قربانی» و «دیرآمدگان در جست و جوی نظریه بومی توسعه، محمد سالاری» از دیگر مقاله های راه یافته به مرحله نهایی دوازدهمین دوره جشنواره نقد کتاب است.

بر اساس این خبر «روزگار زنان در جامعه غرب، فروغ خبیری»، «زشت و زیبای تاریخ اجتماعی ایران از مشروطیت تا انقلاب اسلامی، سیدعبدالله انوار»،« فهم پدیده های اجتماعی به کمک تحلیل نظری و تطبیقی، محمد حسن خازنی»، «کدام زیربنا، کدام روبنا؟ مارکس، دورکیم و وبر می گویند... ، مسعود اسدی نژاد جمالی»، «معرفی و نقد کتاب «انقلاب اسلامی ایران از چشم‌انداز نظری»، کتاب نقد تاریخ نگاری انقلاب اسلامی، رشید جعفرپور»، «نخبگان تأثیرگذار، معصومه علی اکبری»، « نقد کتاب « غزه در بحران: تأملاتی در جنگ اسراییل علیه فلسطین» عبدالله کریم زاده» و «نقد معرفتی پوپر و هابرماس، اسماعیل افقهی» از دیگر مقاله های راه یافته به مرحله نهایی این جشنواره است.

نتایج نهایی دوازدهمین دوره جشنواره نقدکتاب در هفته پایانی آذرماه مشخص می شود و در مراسم اختتامیه از برگزیدگان و مقالات شایسته قدردانی، تجلیل می شود.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
معرفی کتاب های نقد فرقه بهائیت(10 کتاب)